Tuesday, May 18, 2010

BENAR KE TOK SAMY NAK BERUNDUR

Dia kata akan berundur lagi lapan bulan....betul ka tok samy....jangan pusing cakap bila time tiba hah......ini tok samy ada hati jugak mau berundur....tapi ada orang tu....sudah banyak buat hal pun...tak mau-mau jugak blah...itu yang wa heran tu....

Datuk Seri S Samy Vellu hari ini mengumumkan beliau akan melepaskan jawatan presiden MIC yang dipegangnya sejak 1979 dalam tempoh lapan bulan sebelum penggalnya sekarang tamat pada Mei 2012.
Ini bermakna beliau akan melepaskan jawatan tersebut pada bulan September tahun depan.
Semasa membuat pengumuman itu dalam sidang akhbar sebelum berlangsungnya konvensyen MIC Wilayah Persekutuan di ibunegara, presiden MIC itu tidak menyatakan kepada siapa beliau akan menyerahkan jawatan tertinggi parti itu.

"Saya akan berundur dalam masa lapan atau sembilan bulan selepas penggal saya tamat pada Mei 2012. Saya akan serahkan jawatan presiden pada waktu itu.


'Inilah yang telah saya maklumkan kepada Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) semasa saya berjumpa beliau sebelum pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor.

"Saya akan serahkan kepimpinan parti kepada pemimpin generasi akan datang. Sebelum itu, saya akan melakukan rombakan parti secara menyeluruh bermula dengan pemimpin cawangan dan negeri. 

'Orang selalu bertanya bila saya akan melepaskan jawatan saya dan inilah tempoh masa yang saya telah tetapkan.

"Saya mahu semua anggota parti tahu bahawa transformasi MIC akan diteruskan. Peralihan kuasa dalam MIC akan berjalan dengan lancar," katanya.

Samy, 74, dipilih semula untuk menerajui parti buat kali kesembilan pada tahun lepas.

- Bernama

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran