Wednesday, May 12, 2010

BEGHAHIM ALI MESTI BENGANG NI....

Alooo...mr presiden pekasam....lu tatak jeles ka...itu umno melayu kasi angkat mamak punya olang kasi nama....apa itu...tokoh melayu terbilang ka apa....haiya butut ar....umno sikalang melayu sudah tatak ka.....sumua mamak ka....aiyaaa......patut kasi tukar itu nama lah....kasi nama United mamak National organisation...baru butut....wa ada nampak itu olang-olang tua umno lama-lama punya veteran hidup manyak susah ooo....haiyaa butut-butut nang bo ti nang kue bo ti kue la lu olang....hantu bukan olang pun bukan la lu orang....

Bekas Menteri Penerangan Tan Sri Zainuddin Maidin yang menerima Anugerah Tokoh Melayu Terbilang sempena ulang tahun ke-64 Umno, menyifatkan anugerah itu sebagai pengiktirafan terhadap sumbangan beliau selama 40 tahun dalam dunia kewartawanan dan dunia politik yang singkat.

Beliau berkata kepimpinan Umno telah menjadikan hidupnya lebih berharga kerana memberi sesuatu yang tidak pernah dicita-citakan sebelum ini.

Zainuddin berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menerima anugerah itu daripada Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak pada majlis sambutan ulang tahun ke-64 Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra di Kuala Lumpur malam semalam.

"Saya sekal
i lagi dilimpahi rahmat Allah untuk mendapat apa yang tidak merupakan cita-cita saya dalam hidup saya daripada awal saya jadi wartawan. Kemudian saya tidak ingat nak menjadi ketua pengarang... saya menjadi ketua pengarang.

"Kemudian jadi senator. Setakat itulah saya ingat. Kemudian Dr Mahathir (Tun Dr Mahathir Mohamad) melantik saya menjadi Setiausaha Parlimen. Setiap tahun saya naik pangkat. Kemudian jadi timbalan menteri dan seterusnya Pak Lah (Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi) melantik saya menjadi menteri penuh. Semua ini adalah di luar buku kehidupan saya," katanya penuh kesyukuran.

Zainuddin, 71, berkata anugerah itu juga adalah pengiktirafan kepada Utusan Melayu yang dianggap sebagai universiti beliau.

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran