Tuesday, June 30, 2009

ROSMAH MULA BERTINDAK

Video Rosmah: Polis siasat pemimpin PKR

Seorang pemimpin PKR mendakwa dihubungi dua anggota polis Cawangan Khas berhubung video yang memburuk-burukkan isteri perdana menteri, Rosmah Mansor yang kini tersebar luas di internet.

Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) Badrul Hisham Shaharin berkata, beliau dihubungi mereka – dipercayai dari Kuala Lumpur dan Negeri Sembilan – berhubung penerbitan video klip itu.

"Saya kata, saya tidak tahu tentang penerbitan video itu. Saya dapat tahu pun selepas baca blog Selamatkan Umno dan Malaysia Today.

"Saya cuma muatkan balik dalam blog saya selepas itu. Terpulanglah kepada pembaca (untuk menilainya)," katanya kepada Malaysiakini hari ini.

Badrul Hisham berkata, beliau pertama kali dihubungi anggota polis Kuala Lumpur, yang dikenalinya, pada hari awal minggu lalu.-mkini


Istilah 'puaka' hantui pelajar UM

kemaskini 1.06pm Gara-gara didakwa menconteng perkataan- perkataan "C4", "puaka" dan "Altantuya" di dinding dewan sebelum kedatangan isteri perdana menteri Rosmah Mansor, dua pelajar Universiti Malaya meringkuk di balai polis sejak minggu lalu.

Izuddin Hilmi Mohamad Zaini ditahan 7 pagi Rabu lalu, hari lawatan wanita pertama negara untuk menutup kempen derma 'Power of 10 Sen: Gaza Dibela' bagi anak-anak Palestin di dewan utama Akademi Pengajian Islam (foto: perkataan telah dipadamkan).

rosmah grafiti caricarture universiti malaya 300609Sementara rakannya Mohd Sharuddin Ahmad Rosli pula ditahan Jumaat lalu di Petaling Jaya, kata seorang pemimpin pelajar kepada Malaysiakini hari ini.

Kedua-dua pelajar tahun dua Akademi Pengajian Islam - yang ditahan di ibu pejabat polis Brickfields - belum dibebaskan, setakat ini.

Susulan insiden, polis menggeledah empat rumah pelajar, termasuk sebuah yang disewa wanita, universiti tersebut.

Menurut laman web UM Today, polis sedang menjejak tiga lagi pelajar dalam siasatan mereka.-mkini

Tokeyai

Rosmah mula bertindak awas kepada semua rakyat malaysia jangan cuba-cuba nak menguji kesabaran rosmah buruk padahnya jangan main-main aaah....

Monday, June 29, 2009

Debat:kalau takut cakap takut

Buang masa debat dengan Nik Aziz - Dr. M

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, debat terbuka antara kedua-dua pemimpin parti politik terbesar Melayu itu jika diadakan hanya membazir masa dan akan menjadi satu bentuk hiburan semata-mata.

Malah, katanya, Malaysia mempunyai acuannya tersendiri dan tidak perlu mengikut amalan sesetengah negara luar yang mengadakan debat secara terbuka antara pemimpin parti politik dalam mempertahankan pendapat masing-masing.

"Hanya buang masa. Jadi satu hiburanlah, kita bukan lantik pemimpin untuk berhibur," katanya selepas merasmikan Mesyuarat Agung Majlis Bekas Wakil Rakyat (Mubarak) Negeri Kedah di Bangunan Tunku di sini hari ini.

Tokeyai

Siapa yang menjadi bahan lawak sekarang Tun che det ke Nik Aziz?siapa yang cakap makan rasuah macam makan babi macamana kalau yang makan rasuah tu orang bukan islam salah ke mereka makan babi hina bagi kita tapi tidak bagi mereka kalau nak bendung rasuah adakah untuk satu kaum aje atau semua kaum kalau ex PM ni cakap macam tu hanya ditujukan untuk orang islam ajelah kaum lain boleh makan rasuahlah macam tu maksudnya ke...lawak...lawak...lawak...ko memang lawaklah Tun....Masa dia jadi PM lee kuan Yew dimusuhi bila najib naik lee kuan yew datang sini dia kata lee kuan yew 'little emperor'...lawak...lawak...lawak....bila dia bengang dengan ex PM jugak Pak Lah dia kutuk habis-habis orang tu sampai dia keluar Umno bila najib naik lantik anak dia simukhriz tu jadi timb menteri dia masuk umno dia tak kutuk najib setakat ni...lawak...lawak...lawak....bila dia kata debat dengan Nik Aziz buang masa dan menjadi bahan hiburan ini yang betul-betul lawak sebab nik Aziz sehingga kini masih lagi MB kelantan dan mursyidul Am Pas satu jawatan yang tinggi dan mempunyai pengaruh yang besar dikalangan orang islam dan bukan islam dan ex PM ni siapa masih ada pengaruh lagi ke sikit mungkinlah dia tak ingat ke masa dia kutuk pak lah dulu teruk dia kena hentam dengan orang-orang umno sendiri sekarang kalau berani cubalah hentam najib kalau mau tau ada pengaruh lagi tak.....sobab tu lah jangan cakap yang bukan-bukan duduk aje diam-diam macam pak lah benda ni dah banyak kali tokeyai cakap reti bahasalah sikit supaya orang lain boleh buat kerja dan TUN tak menjadi bahan lawak....


Sunday, June 28, 2009

Mahu RM300? Jangan undi di Manek Urai

Tawaran RM300 kepada penduduk Manek Urai sahaja. Tidak usah pulang membuang undi pada pilihanraya kecil 14 Julai ini jika mahu ganjaran tersebut, lapor akhbar web PAS hari ini.

Memetik kenyataan Ketua Pemuda PAS Kelantan, Abdul Latif Abdul Rahman, Harakahdaily melaporkan wang itu sebagai habuan untuk menggalakkan pemilih memulaukan proses pembuangan undi.

bm version kerusi dun manek urai 220509"Saya diberitahu agen-agen Umno bergerak mencari pengundi yang tinggal di luar cuba mempengaruhi pengundi terbabit supaya tidak pulang mengundi dengan membuat pelbagai tawaran," katanya.

"Antaranya menawarkan wang tunai sebanyak RM300 dengan syarat tidak pulang mengundi."

Menurut akhbar web itu lagi, Umno kini berhempas pulas merancang pelbagai strategi bagi memastikan kerusi DUN tersebut, kawasan kubu kuat PAS, terlepas ke tangannya.

PAS malam tadi mengumumkan seorang usahawan perniagaan ikan, yang juga bendahari parti itu kawasan Kuala Krai, Fauzi Abdullah sebagai calon dalam pilihanraya kecil yang bermula 6 Julai ini.-mkini

Tokeyai

Wah... ni kalau betul ni kira baguslah tu menderma ye tak orang kalau dah terdesak macam tulah tabur duit sana-sini nakkan undi janji menang halal-haram tolak tepi....AmNo gunakan talian hayat duit untuk menarik pengundi manik urai kepada pengundi disana kalau dia orang bagi ambil apa saja yang dia orang bagi ambil jangan tak ambil tapi undi tetap pada pas sebab orang yang nak menang pakai duit jenis orang tak guno..percayolah cakap tokeyai....


Saturday, June 27, 2009

Henti Kritik Harussani Kerana Beliau Bukan Ahli Politik - Zambry
SERI ISKANDAR, 27 Jun (Bernama) -- Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir hari meminta PAS berhenti mengkritik Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria kerana tindakannya menegur parti itu berhubung pembentukan kerajaan perpaduan.Beliau berkata Harussani tidak sepatutnya dikritik kerana beliau bukan ahli politik dan tegurannya adalah ikhlas iaitu beliau tidak bersetuju terhadap keputusan PAS menolak rundingan dengan Umno untuk mewujudkan kerajaan perpaduan."Inilah sikap mereka, kalau Tan Sri Harussani menyokong mereka, mereka angkat Harussani (ke tahap) paling hebat...beliau bukan orang politik tetapi seorang ulama. Beliau hanya memberi teguran. Umno dan BN pun beliau tegur.

Tokeyai

Alahai samdol betul lah sizambry ni masih tak faham-faham lagi ropenya niat dan maksud al Tan Sri mufti orang tu dok mengaum sana melalak sini masih tak reti-reti lagi sizambry ni....alaa tokeyai malaslah nak pusing-pusing ni straits to the point ajelah simufti ni dok melalak dan mempublishkan dirinya maksudnya kot-kot dapat jadi calon boleh jadi menteri jaga agama itulah sobabnya sizambry oiii....kalau betul dia ikhlas dia tak perlu cerita kat paper panggil press pergi directlah jumpa Nik Aziz buat rundingan apa tak boleh ke awak sama-sama ulamak takut ke nak jumpa nik Aziz orang takut biasanya ada buat dosa mana tau asyik dok mengumpat pas aje...sebab tulah orang dok mengata simufti ni sebab skrip kata-katanya macam orang UmNo mana orang tak pertikaikan dah awak cari pasal terima ajelah apa yang datang...kalau nak berkokok sangat sila masuk gelanggang dah ramai orang cabar ni Tan Sri..... ada beranikah sahut cabaran...kalau tak jadi lah mufti yang betul-betul mencegah segala kemungkaran kat malaysia ni....Tu baru Tokeyai saluteeee....
Nik Aziz perlu minta ampun: Muhyiddin

MUAR: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat, tidak perlu minta maaf kepada Umno sebaliknya memohon ampun pada Tuhan kerana kenyataannya menyamakan Umno dengan Ayah Pin dan komunis. Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata sebagai ulama yang disegani, Nik Aziz harus sedar perbuatan itu adalah dosa tetapi terpulang kepada Mursyidul Am Pas itu untuk memastikan sama ada ia dosa besar atau kecil.-bharian

Tokeyai
Amboi-amboi sodapnya cakap kan Nik aziz kata itu hanya kiasan apa selama ini AmNo tak pernah menuduh atau megumpamakan orang lain dengan kutukan dan hinaan jangan nak tunjuk baiklah muhyiddin sekarang nilah bila rasa diri dah goyah dah kurang orang suka baru nak cakap pasal ketuhanan...pegilahhh...kalau nak suruh orang mintak ampun kat tuhan tu hah hang punya gerombolan-gerombalan yang banyak makan rasuah menindas zalim yang makan gaji buta pegilah bagi keinsafan kat dia orang bertaubat jadi muslim sejati baru berkat time tu kalau nak suruh join dengan Pas tokeyai gerenti no problem punya....





Obama hubungi Najib


gAMBAR (kiri) Najib Tun Razak sedang berbual dengan Barrack Obama di kediamannya di Jalan Duta, Kuala Lumpur malam tadi.


KUALA LUMPUR 26 Jun – Presiden Amerika Syarikat Barack Obama telah menyatakan kesediaan untuk menimbangkan permintaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membenarkan dua tahanan Malaysia di Teluk Guantanamo, diserah kepada Malaysia serta menjalani hukuman di negara ini.

Isu tahanan Guantanamo serta beberapa isu lain seperti ekonomi, Kawasan Perdagangan Bebas (FTA), Iran dan Korea Utara adalah antara perkara yang disentuh dalam perbualan telefon antara Obama ketika menghubungi Najib malam ini.

Panggilan selama 20 minit itu bermula 9.10 malam, merupakan perbualan melalui telefon pertama antara Obama dengan Najib, sejak kedua-dua pemimpin itu memegang tampuk pemerintahan negara masing-masing.

Tokeyai

Wah dashyat tu PM kita dihubungi Presiden Amerika ke memang najib najib nak hubungi Presiden Amerika tu siap boleh buat live lagi...lantaklah tu malas tokeyai nak fikirkan cuma tokeyai nak cakap sikit pasal amerika nilah dulu umno heboh cakap pasal DS Anwar boneka amerikalah ada hubungan tu hubungan ni la ni apa citer pulak najib kecohkan satu malaya yang obama call dia apa tujuannya... nak cakap yang amerika tergila-gilakan dia atau nak tunjuk yang dia lebih terrer dari Anwar sampai obama call dia tulah gerombolan-gerombolan AmNo ni lain kali jangan sibuk nak mengutuk orang macam najib jugak anwar berbaik dengan amerika untuk malaysia jugak agar malaysia ni tak pandang sepi oleh dunia....lain kali gerombolan-gerombolan ni kalau nak cakap tu guna otak sikit bukan guna lutut....

Rais kata Nik Aziz meracau

Pagi tadi dalam berita astro saluran 502 tokeyai terdengarlah suara sumbang Rais ni yang cakap nik Aziz tak mencerminkan inspirasi seorang ulama dan sering meracau apabila menuduh umno komunis dan seperti ayah pin... orang yang cakapnya sebijik-sebijik ni konon nak kontrol macholah tu memang seorang yang agak teliti bila berbicara ni dan kerana ketelitiannya itulah nak ditukarnya H1N1 jadi selesema babi WHO dah iktiraf guna nama H1N1 dia mandai-mandai nak guna selesema babi apa yang bagus sangat dengan pakai nama babi ni... tokeyai pun tak faham ni baru betul dinamakan meracau disiang hari...hoi rais orang sibuk-sibuk cakap pasal ekonomi,politik ni pasal manik urai ko pulak sibuk pasal istilah selsema babi kok ya pun nak publisiti murahan ni banyak lagi isu lain ko boleh belit-belitkan tulah lain kali jangan sedap-sedap tuduh orang nyanyuk nanti balik kono batang hidung sendiri ni hah tokeyai bagi cadangan sikit ni apa kata ko ubah namo kementerian ko tu yang panjang berjela namoeh ado jugak faedahnya........

Friday, June 26, 2009

MAYAT ORANG ISLAM DIMAKAN?

Tokeyai tak berani nak menuduh takut nanti selatan thai semakin bergolak dan kacau bilau tapi sekiranya ia benar ini sudah dikira betul-betul perbuatan yang tidak bertanggungjawab dan bersifat kebinatangan gambar ini tokeyai perolehi dari blogger cikgu jang sampai kemayat pun nak dilepaskan kemarahan sudah tentu perbuatan ini tidak dapat diterima oleh akal yang waras perbuatan ini lebih binatang dari binatang gambar ini tokeyai perolehi dari blogger cikgu jang. Allahuakbar...........


PERINGATAN!!!
Gambar-gambar yang disiarkan dibawah agak menggerikan kepada yang lemah semangat, tidak digalakkan melihat..

Kejadian dikatakan berlaku di wilayah selatan Thailand yang telah lama bergolak, Mayat pula kemungkinan besar mayat orang Islam berdasarkan kain kapan dan keranda yang kelihatan.

Inikah yang dikatakan Bangsa Siam Perut Hijau yang terkenal dengan kekejamannya?

Berapa ramaikah Jenazah orang Islam yang telah menjadi hidangan mereka??

Wallahu'alam...


Dok kerumun apa tu??

Hah!! Mayat yang dibuka kain kapannya ?

Kenapa mayat ni dipotong-potong? Macam melapah lembu pulak..

Macam dah biasa saja..

Bergotong royong macam kat rumah kenduri pulak..

Kepala ni.. kena potong biar putus..

Isi perut kena buang..


Potong bagi kecil-kecil sikit..

Kulit kepala disiat.

Isi kat kepala ni.. kena buang ni..

Antara tengkorak dengan orang tua ni.. aku
nampak muka orang tua ni lebih menggerunkan..


Sedang menggoreng..

Siap... boleh makan dah..

Kepada sesiapa yang pandai tentang superimpose photo, tolong sahkan adakah semua gambar-gambar diatas ni original atau telah diedit.. Dan kalau ada yang lebih mengetahui tentang kejadian dalam gambar ni.. Untuk apa semua ini? Babi dah mahal sangat ka sampai mayat pun dimakan?

Bagaimanapun.. aku rasa nasib mayat ini lebih baik dari seorang perempuan yang mayatnya telah diletupkan dengan C4 di Malaysia.. kesian perempuan itu.. kalau tak ada gambar tak ada sesiapa pun yang akan kenal dia, melainkan mereka-mereka yang telah kenal dia.

Entah le...manusia zaman sekarang ni lebih teruk dari zaman jahiliah...agak2nya dunia dah sampai penghujungnya...

Sekian.
Susulan Video rosmah

JKKK kecewa video cemar Rosmah

rosmah mansur and lee kuan yew 160609

kemaskini 4.56pm Terdapat beberapa anggota Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) asal Rosmah Mansor yang tidak bersetuju dengan paparan negatif terhadap wanita pertama itu.

Pengerusi JKKK Gedong Lalang 50, Abu Hassan Majid memberitahu Malaysiakini hari ini bahawa beliau dan semua 11 anggota jawatankuasanya telah menonton klip video tersebut.

Tambahnya, mereka yang tidak berpuas hati berhujah bahawa wawancara yang memuatkan kenyataan-kenyataan negatif terhadap isteri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hanya "memburuk-burukkan kampung mereka sahaja."

"Sepatutnya kita rasa bangga, orang kampung kita jadi orang besar," kata Abu Hassan lagi, yang juga tidak senang dengan video tersebut, ketika dihubungi melalui telefon.

"Saya tidak tahu mengapa mereka bercakap demikian dalam video itu. Saya rasa sedih dan bagai tidak percaya."

Abu Hassan, yang juga ketua kampung itu, berkata beliau tidak berani bertanya sebab mereka mengeluarkan kenyataan sedemikian tetapi tidak menolak kemungkinan wujud "rasa tidak puas hati" terhadap Rosmah.

"Saya juga tidak pasti siapa yang buat video tersebut," katanya lagi.-mkini

Tokeyai

Benda ni dah dekat dua bulan baru sekarang kecoh tokeyai pun hairan baru perasan kot gini ajelah pengerusi JKKK ni lantikan Umno yang juga merupakan ahli Umno biasalah Umno mesti sokong Umno takkan nak kondem rosmah pulak nak mampus video ada kat blog tokeyai ni hah cuba buat justifikasi takkan lah dia orang nak buat-buat cerita kat isteri PM lagi kalau tak betul tak sungguh tak melata kata orang agaknya orang JKKK ni buto ko apo dari utara sampai selatan ramai dok bercerita pasal rosmah ni kan dio ni wanita hebat sampaikan Lee kuan Yew pun sudi jumpa dia fikir-fikirlah jangan dok bodek membuto.....

Thursday, June 25, 2009

TAN SRI MUFTI PERAK BENGANG DENGAN PAS

Minta Contohi parti Cina

PUTRAJAYA 24 Jun – Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria kecewa dengan gelagat sesetengah parti politik yang mendakwa parti Islam tetapi sanggup berkelahi dan memutuskan tali persaudaraan sesama Islam demi menegakkan ideologi politik mereka.

Sambil menyuarakan rasa kecewa dengan kegagalan merealisasikan kerajaan perpaduan Pas-UMNO, Tokoh Maal Hijrah Kebangsaan 2008 itu berkata, parti yang mendakwa Islam ini bertindak tidak seperti mana DAP yang tidak bergaduh sesama parti Cina lain malah sanggup pula bersatu demi kejayaan kaum sendiri.

‘‘Saya sebenarnya amat berharap benda ini (kerajaan perpaduan) jadi (kenyataan) sebab saya sendiri memperjuangkan supaya masyarakat Melayu dan Islam ini bersatu.

‘‘Tapi saya kecewa. Mereka ini taksub kepada parti sehingga menganggap sesama mereka (dalam parti sendiri dan parti-parti Melayu lain) bukan bersaudara. Politik itu politiklah tapi persaudaraan Islam itu mestilah dijaga, maka haramlah memutuskan tali persaudaraan Islam itu,” katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.-utusan

Tokeyai

Tan Sri mufti perak ni mula melatah lagi bengang dengan pas pasal tak nak join umno bentuk kerajaan perpaduan lepas tu keluarkan fatwa haram pasal tak bentuk kerajaan perpaduan ni Tan Sri mufti ni tokeyai nak bagitau hukum mana yang tok mufti guna ni jangan senang-senang nak keluar fatwa mentang-mentang awak tu mufti bergelar Tan Sri lagi setahu den lah pas hanya tak nak bincang pasal kerajaan perpaduan bukannya memutuskan persaudaraan ini benda yang mudah jangan nak dibelit-belitkan tulah tok mufti kalau nak berkawan kena pilih kalau berkawan dengan orang yang cakap suka belit-belit dan suka menipu macam AmNo ni kita pun akan jadi macam tu jugak apa salahnya berkawan dengan orang bukan islam jika mereka lebih baik dari orang islam itu sendiri nabi pun tak melarang kita berbuat demikian apa yang tok mufti kecoh sangat tak pun gini ajelah daripada cakap guna platform mufti tu banyak nanti orang mengata lebih baik masuk aje Umno bertanding nanti boleh berkempen ahh..masa tu cakaplah apa nak cakap orang tak kisah punya cakap pasal halal haram nikan satu hal tokeyai nak tanya apa hukum mengambil dan merampas hak orang dengan cara paksa menipu dan yang sekutu dengannya....jawab jangan tak jawab..

Wednesday, June 24, 2009

Eksklusif: Konspirasi !! Rekod Panggilan Terakhir Saiful Buktikan Beliau Telah Berhubung Dengan Pihak Atasan Sebelum Buat Laporan Polis Diliwat

KUALA LUMPUR - Ramai yang terkejut dengan pendedahan terbaru kami tentang "Rekod Panggilan Saiful Ke Mindef". Dalam laman web Suara Keadilan dan TV Antara hari ini ada mendedahkan artikel kami berkenaan perkara itu. Antara lain laman web terbabit melaporkan tentang pendedahan kami bahawa "mangsa liwat" Si Saiful Bukhari Azlan telah membuat beberapa panggilan ke Kementerian Pertahanan (Mindef) biar pun beliau sudah bekerja dengan Anwar ketika itu. Susulan daripada pendedahan itu, ramai pihak yang menghubungi kami dan mahukan kepastian atas pendedahan tersebut. Justeru itu, kami sekali lagi ingin menegaskan bahawa krew kami kini sudah berada dalam "keluarga Saiful". Pendedahan tentang panggilan itu telah dibuat oleh Saiful menggunakan telefon bimbitnya. Perkara ini disiasat oleh saudara Saiful yang tidak mahu namanya didedahkan. Menurut beliau "ketika Saiful pulang ke rumah selepas beliau membuat laporan polis kononnya diliwat, beliau telah hadir ke rumah Saiful untuk mendapatkan kepastian tentang kes itu". "Ketika saya sampai, Saiful sedang mandi dan saya memberanikan diri untuk mengambil telefon bimbit Saiful dan memeriksa panggilan yang telah dibuat oleh beliau sebelum laporan polis itu dibuat. Maka, akhirnya saya mendapat enam nombor terakhir panggilan yang telah dibuat oelh Saiful sebelum beliau membuat laporan polis dirinya diliwat itu" katanya.

Hasil maklumat tersebut, krew kami telah cuba mendapatkan keenam-enam nombor berkenaan. Namun, atas alasan keselamatan beliau tidak berani memberikan tiga nombor yang dikategorikan sebagai nombor "VVIP". Sebaliknya beliau memeberikan hanya tiga nombor yang lain untuk diperiksa oleh kami. Sungguh mengejutkan bila siasatan terperinci dilakukanm memang sah bahawa dua nombor tersebut adalah talian TM yang dibuat ke Kementerian Pertahanan (Mindef). Malah panggilan yang disemak menggunakan nombor terbabit telah dibuat sejak bulan Februari 2008. Ini bermakna, Saiful telah berhubung dengan Kementerian Pertahanan sebelum beliau bertugasa di pejabat Anwar lagi. Ini menimbulkan kemusykilan, kenapakan Saiful senantiasa berhubung dengan pihak Mindef, sedangkan selepas itu beliau bekerja dan bertugas di Pejabat Anwar. Malahan satu nombor lagi yang telah kami semak ialah panggilan yang dibuat ke nombor 019-2073667 atas Nama Azlan Bin Mat Lazim, No.120 Kg.Janda Baik, Bentong Pahang. Setelah diteliti nombor tersebut adalah talian bapa si Saiful sendiri. Tiga nombor yang disyaki VVIP itu, kami percayai salah satunya adalah nombor telefon Ezam Mat Nor, Mantan Ketua AMK yang telah khianat kepada rakyat dan menyertai UMNO. Semua rekod ini sepatutnya diserahkan kepada Anwar melalui Saudara Zakaria Abd Hamid ketika itu. Namun dek kerana beliau terlalu sibuk dengan berbagai urusan, akhirnya maklumat itu tidak dapat diserahkan.-pahangdaily

Tokeyai
Dari awal lagi tokeyai merasakan ada yang tak kena dlm kes liwat ini macam-macam fakta telah timbul mana pihak pendakwa tak nak bagi bahan bukti pakar kata sisaiful tidak diliwat begitu juga dengan akuan bersumpah dr mohamad osman dari hospital pusrawi dan sekarang yang terbaru laporan dari pahangdaily ini lepas ini juga tokeyai gerenti mesti ada berita lain yang lebih gempaq lagi tak percaya....kita sama-sama tunggu...

Ketua Hakim Syarie Pulau Pinang bongkar penyelewengan dapat anugerah

GEORGETOWN: Ketua Hakim Syarie Pulau Pinang, Yusof Musa, dipilih sebagai pemenang pertama Hadiah Integriti Pulau Pinang, kerana berjaya membongkar penyelewengan oleh seorang kakitangan Mahkamah Syarie negeri itu membabitkan RM500,000.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng, berkata penyelewengan itu, yang membabitkan bayaran balik bon jaminan, dikesan selepas Yusof meneliti fail sebaik dilantik sebagai Ketua Hakim Syarie awal Februari lalu.

"Selepas meneliti beberapa fail, beliau mengesyaki berlaku penyelewengan dan terus melaporkan kepada Setiausaha Kerajaan Negeri," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan anugerah itu kepada Yusof sempena majlis perhimpunan ahli perkhidmatan awam Pulau Pinang di sini, hari ini.

Tokeyai

Tahniah kepada YAA Yusof Musa semoga lepas ni kakitangan awam takut nak buat rasuah dan semoga P.Pinang menjadi negeri pertama bebas rasuah dimalaysia dan kerajaan BN jangan malu-malu mencontohi PPinang memberi reward kepada pemberi maklumat yang baik sepatutnya wajar dicontohi...

Gejala Dadah, Seks Babitkan Remaja Membimbangkan

KOTA BAHARU, 23 Jun (Bernama) -- Gejala pengambilan dadah dan amalan seks bebas yang menjadi penyumbang kepada jangkitan HIV dan Aids di kalangan remaja amat membimbangkan, kata Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Beliau berkata peningkatan tidak sihat ini dilihat selari dengan peningkatan jangkitan HIV dan Aids di seluruh negara.

"Paling membimbangkan ialah masalah remaja yang mengambil dadah dan mengamalkan seks bebas yang menyumbang kepada jangkitan HIV dan Aids," katanya berucap merasmikan Konvensyen Program Sihat Untuk Remaja (Prostar) Sekolah Peringkat Kebangsaan di sini Selasa.

"Ini sudah cukup memberi gambaran kepada kita bahawa mereka mula terlibat dalam aktiviti berisiko ini pada awal usia remaja iaitu semasa di peringkat sekolah lagi," katanya.






Tokeyai

Inilah gambaran sebenarnya generasi yang kita harapkan untuk memacu negara dimasa depan mengapa gejala ini begitu berleluasa sekarang jangan salahkan budak-budak ini sepenuhnya kerana kita yang mencorakkan mereka dunia mereka sekarang amat berbeza dengan dunia kita dulu segala maklumat ada dihujung jari sebenarnya dasar pemerintahan sekarang dan sistem pendidikannya yang perlu diubah kerana dasar sekarang lebih menumpukan kepada duniawi dan mengejar kemajuan hanya sekelumit diisi dengan kesedaran sivik dan keagamaan cuba pergi kesekolah tanya berapa waktu subjek ini diajar seminggu hanya tak sampai 4 waktu jadi rasionalnya berapa banyak input yang budak-budak ini dapat untuk membentuk sahsiah dan jatidiri yang sempurna...lu orang fikirlah sendiri...

Tuesday, June 23, 2009

Israel bebaskan speaker parlimen Palestin

BAITULMUQADDIS: Perkhidmatan penjara Israel berkata, pihaknya akan membebaskan speaker parlimen Palestin yang juga ahli gabungan Hamas, selepas hampir tiga tahun dipenjarakan.

Abdel Aziz Duaik adalah seorang daripada berdozen ahli politik Hamas yang ditahan selepas pemberontak yang mempunyai kaitan dengan Hamas ditangkap tentera Israel pada Jun 2006.

Perkhidmatan penjara berkata, hari ini, Duaik akan dibebaskan tengah hari ini.

Pada Disember lalu, mahkamah tentera Israel mengenakan hukuman 36 bulan penjara terhadap Duaik kerana tergolong dalam kumpulan pemberontak Islam.

Duaik yang berusia awal 60-an menghidap tekanan darah tinggi dan kencing manis. - AP

Tokeyai

Bukan nak puji tapi jahat-jahat Israel pun dah dilepaskannya speaker palistine yang ditahan guna ISA macam kat sini kita bila lagi nak bebaskan semua tahanan ISA yang dah lama kat dalam tu janganlah kita takut pada bayang-bayang sendiri yang kita sendiri ciptanya......

H1N1 MENGGANAS LAGI

SRK Assunta 1, Seri Cempaka ditutup mulai hari ini

PUTRAJAYA: Dua sekolah lagi ditutup hari ini menjadikan kesemuanya empat sekolah dengan jumlah kes meningkat kepada 68 berikutan penularan tempatan Influenza A(H1N1).

Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Mohd Ismail Merican hari ini berkata, Seri Cempaka International School di Cheras ditutup sehingga Sabtu ini manakala Sekolah Rendah Kebangsaan Assunta 1 di Petaling Jaya ditutup selama seminggu.

Dua hari lalu, Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Jalan Davidson, Kuala Lumpur dan SRK Assunta 2 di Petaling Jaya ditutup seminggu kerana penularan tempatan selesema babi.


SEORANG ibu membawa pulang anaknya dari sekolah selepas mendengar berita mengenai penutupan SRK Assunta 2, Petaling Jaya, semalam.


H1N1: Tiada cadangan tutup semua sekolah di Lembah Klang

PUTRAJAYAl: Kerajaan tidak bercadang menutup semua sekolah di Lembah Klang ekoran penularan virus influenza A (H1N1), kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, di sini, hari ini. - Bernama

Tokeyai

Baru tadi tokeyai cakap kes akan meningkat sekarang dah empat sekolah tutup tapi kerajaan masih tak nak dengar pandangan kita lantaklah dio orang semua kan pandai-pandai belaka...kita tengok ajelah nanti boto tak boto cakap tokeyai ni besok bilo ramai yang dah mati baru sibuk...nilah jenis kerajaan sekarang..


H1N1 SEMAKIN SERIUS

Sekolah ke-3 ditutup kekang H1N1

Sebuah lagi sekolah ditutup selama seminggu bagi mengekang penularan tempatan wabak selesema A (H1N1), kata Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Sebuah bilik darjah Seri Cempaka International School di Batu 9 Cheras semalam diarah ditutup apabila pelajarnya dijangkiti wabak tersebut.

Dua lagi kes tempatan dan lapan kes import disahkan hari ini, menjadikan jumlah kesemuanya kes influenza A (H1N1) di seluruh negara meningkat kepada 69 kes, lapor Bernama.

SRJK(C) Jalan Davidson, Kuala Lumpur dan SRK Assunta 2, Petaling Jaya telah ditutup masing-masing pada Ahad dan semalam.

Sementara tiga lagi sekolah diarah menutup masing-masing satu kelas: SMK Seksyen 9 di Shah Alam, SMK Damansara Utama di Petaling Jaya dan SM Wangsa Maju di Kuala Lumpur.

Tokeyai

Selesema babi semakin mengganas dan posting yang lalu tokeyai dah cakap ia akan mengganas dan terus mengganas dan hari ini satu sekolah lagi kena tutup besok dan seterusnya pasti akan ada lagi dan terus bertambah langkah-langkah pencegahan awal dan biasa nampaknya tak berkesan kerajaan perlu lebih aktif dan drastik lagi dalam bertindak macam tokeyai cakap dulu jangan tunggu ada kes baru nak bertindak ini penyakit boleh bawa mati jadi jangan main-main pihak bertanggungjawab sepatutnya dah pergi kesekolah-sekolah berisiko tinggi jangkitan untuk membuat pengesanan awal atau kesemua sekolah dinegara ini atau menutup semua sekolah dahulu dan membuat kuarantin dirumah bagi kanak-kanak sebagai langkah pencegahan awal....kita jangan pikir itu tak boleh ini tak boleh beb jangan banyak sangat birokrasi ini soal nyawa dan keselamatan negara kita mesti pikir kehadapan kalau tak tunggu ajelah H1N1 ragut satu-satu nyawa kita semua..........

Monday, June 22, 2009

MALU TAPI MAHU:PM

BN Masih Mampu Tadbir Negara Tidak Perlukan Kerajaan Perpaduan: Najib

PUTRAJAYA, 22 Jun (Bernama) -- Kerajaan Barisan Nasional masih berupaya mentadbir negara dan tak memerlukan sebuah "kerajaan perpaduan", kata Datuk Seri Najib Tun Razak, isnin.

Ketika diminta mengulas keputusan Pas, DAP dan Parti Keadilan Raykat hari ini untuk menolak cadangan penubuhan kerajaan perpaduan itu, Perdana Menteri berkata kerajaan BN adalah kukuh dan mampu melaksanakan program pembangunannya.

"Tidak timbul soal kerajaan BN lemah sehingga perlukan kerajaan perpaduan," katanya kepada pemberita selepas Mesyuarat Ketua-ketua Perwakilan Malaysia di luar negeri di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya di sini.

"Kita masih tetap dengan pendirian kita, sesuatu yang baik untuk negara mestilah diusahakan bersama walaupun mereka datang daripada parti pembangkang," katanya.

Ketika ditanya sama ada penolakan oleh pakatan pembangkang itu akan merugikan orang Melayu, Najib berkata : "Saya rasa tidak. Saya harap mereka menimbang dengan betul apa saja yang mereka buat. Kita pula tidak akan terbawa-bawa dengan persoalan sama ada perbincangan ini diadakan atau pun tidak.

"Apa yang penting ialah kita tangani dengan baik perbezaan kita dan sentiasa mengutamakan kepentingan negara."

Kepada soalan sama ada perbincangan mengenai kerajaan perpaduan ini akan diadakan di masa hadapan, Perdana Menteri berkata bahawa dalam politik, apa saja boleh berlaku.

Tokeyai
Yelah tu Tok jib cakap macam orang frust aje...satu perkara kita perlu ingat tak baik kita rampas-rampas hak orang jangan jadikan amalan dalam hidup Pas hak pakatan rakyat biarkan mereka melayar bahtera bersama jangan meruntuhkan rumahtangga orang tak baik......yang ado itupun (baca BN)tak terjago macamano ada hati nak pinang PAS ....maka kedengaranlah seniman-seniman BN berlagu sumbang bak pungguk menunggu bulan yang dah berlalu pergi...

PEMIMPIN BN BENGANG DENGAN PAS

KUALA LUMPUR, 22 Jun (Bernama) -- Tindakan Pasmenolak cadangan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang agar diwujudkan kerajaan perpaduan memperlihatkan ketidakjujuran parti itu untuk mengadakan perbincangan ke arah kebaikan, kata beberapa pemimpin Barisan Nasional.

Presiden Gerakan Tan Sri Koh Tsu Koon menyifatkan tindakan Pas itu sebagai "wayang kulit".

"Ini memang sudah dijangka. Ini semua hanya wayang kulit. Memang ada percanggahan dalam Pakatan Rakyat," kata Koh yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno berkata beliau melihat Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat lebih suka berbincang dengan DAP berbanding Umno.

"Apa salahnya kalau kita duduk berbincang. Pada saya menolak terus inilah gambaran kejujuran PAS," katanya.

Timbalan Menteri Kewangan Datuk Dr Awang Adek Hussin yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno pula melahirkan rasa dukacita ekoran tindakan Pas menolak idea penubuhan kerajaan perpaduan.

"Ini hal yang mendukacita kepada kita semua khususnya orang Melayu. Bukan nak tubuhkan (kerajaan). Kalau nak duduk pun tak boleh, ini memang merugikan kita," katanya.

Bagaimanapun, Naib Ketua Pemuda Umno Datuk Razali Ibrahim yang juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan, berkata penolakan itu tidak mengecewakan Umno.

"Terpulang kepada mereka kerana mereka yang mencadangkan. Dalam usaha membangunkan negara, kita tak boleh putus asa kerana apa yang penting ialah masa depan negara," katanya.

Penolakan cadangan penubuhan kerajaan perpaduan itu diumumkan oleh penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas satu pertemuan pemimpin-pemimpin pakatan pembangkang di Bangunan Parlimen di sini Isnin.

Tokeyai

Hai marah nampak jangan marah ah.. nanti kena jual korang ingat ko orang aje pandai kelentong orang sekali sekala apa salahnya Pas kelentong korang baru tahu macamana kena kelentong amacam best tak tu lah lain kali jangan suka kelentong rakyat rakyat sekarang doanya berkat gerenti sampai kat Tuhan balasannya cash tuhan bagi....

PAS Tolak Polemik Kerajaan Perpaduan

Nik Aziz: Lupakan sengketa, rapatkan saf, lawan Umno

KUALA LUMPUR, 22 Jun (Bernama) -- PAS sebulat suara bersetuju untuk melupakan perihal salah tanggapan yang berlaku antara pimpinan atasan parti itu akibat daripada permainan politik Umno.

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata parti itu juga kini bersetuju untuk menolak polemik Kerajaan Perpaduan sepertimana yang diputuskan oleh Presiden PAS dalam satu kenyataan bersama di Bangunan Parlimen petang ini.


"Kami bersama-sama dalam satu saf (pasukan) yang padu untuk terus bersama-sama memperjuangkan keazaman PAS bagi mendaulatkan Islam di persada tanah air," katanya kepada pemberita selepas mengadakan perjumpaan khas dengan saf tertinggi kepimpinan PAS di ibu pejabat parti itu di sini, Isnin.

Pada pertemuan itu juga, Nik Abdul Aziz menjelaskan bahawa beliau menarik balik segala kenyataannya terhadap Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa serta menegaskan perkara itu tidak akan berbangkit lagi.

Sebelum ini, krisis menubuhkan kerajaan Perpaduan yang telah dicetuskan oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendapat tentangan daripada Mursyidul Am PAS itu sehingga beliau meminta Nasharudin meletakkan jawatan sekiranya ingin meneruskan hasrat itu.

Tokeyai

Syukur alhamdulillah akhirnya TGHH dan Ustz Nasharudin sedar akan tidak perlunya meneruskan hasrat untuk membentuk kerajaan perpaduan bersama umno kerana tujuan umno hanyalah untuk memperkudakan pas tak lebih dari itu
akhirnya kiambang bertaut semula apabila sibiduk dah terjun dengan labu-labunya....

Nik Aziz surrender?

Mahu kerajaan perpaduan ikut saluran

KOTA BHARU: Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang sebelum ini ‘berkeras’ menentang penubuhan kerajaan perpaduan, semalam menyatakan persetujuannya terhadap cadangan itu, tetapi mahu ia dibuat mengikut saluran yang betul.

Mursyidul Am Pas itu berkata, semua usaha ke arah cadangan pembentukan kerajaan perpaduan terbabit mesti dibawa dalam perbincangan parti pada peringkat Pusat terlebih dulu sebelum dibahaskan pada peringkat negeri.

“Kalau nak (bentuk kerajaan perpaduan), bawa dulu kepada Pas Pusat kemudian bahas pada peringkat negeri dan bawa kepada Pakatan (Rakyat).


“Saya setuju tapi kena ikut saluran ini, tak boleh kita ketepikan keputusan mesyuarat dengan pandai-pandai seorang saja,” katanya selepas mengadakan pertemuan dengan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, di sini, semalam.

Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan sebelum ini tegas menolak cadangan pembentukan kerajaan perpaduan yang dilontarkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang serta lantang mempertikaikan pihak yang menyokong itu.


Nik Abdul Aziz juga turut menafikan beliau bersikap degil kerana menolak cadangan rundingan penubuhan kerajaan perpaduan selama ini, sebaliknya mendakwa keputusannya itu sebagai istiqamah dan beliau tegas memperjuangkan perkara yang benar.

“Ada yang kata saya degil kerana tidak mahu menerima kerajaan perpaduan. Hari ini saya nak jawab bahawa saya bukan berdegil tetapi beristiqamah.

“Degil ertinya kita mempertahan barang (perkara) salah bermati-matian. Tahu perkara itu salah kita pertahan juga, itu degil namanya, tetapi bila kita pertahan benda yang hak atau betul, itu namanya istiqamah dan sikap itu dipuji Allah dalam al-Quran,” katanya.

Bagaimanapun, Mursyidul Am Pas itu menegaskan beliau tidak mahu terbabit dalam sebarang pertemuan atau rundingan dengan Umno berhubung isu cadangan pembentukan kerajaan perpaduan, sebaliknya menyerahkan tugas itu kepada orang lain.

“Saya tidak mahu terbabit dengan Umno, biar dia (Umno) bercakap (berbincang) dengan orang lain, saya hendak jaga peraturan dalam parti saya. Jangan sampai Pas berpecah sesama sendiri, begitu juga hubungan dengan Pakatan, kerana akhirnya Umno akan bertepuk seronok,” katanya.

Beliau mendakwa serik untuk membentuk sebarang hubungan dengan Umno berdasarkan tindakan pemimpin parti itu yang kononnya secara terang menceroboh persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak.

“Adakah perkara itu boleh dilupakan? Kalau berbuat demikian (dilupakan dengan mudah), tak perlu ada sejarah. Kalau orang bersalah, saya boleh maafkan tetapi biarlah mereka mengaku dulu kesalahan itu tetapi selama ini, Umno tidak pernah mengaku salah,” katanya.

Beliau turut mengesahkan akan bertemu dengan Nasharuddin hari ini bagi membincangkan isu berkaitan cadangan penubuhan kerajaan perpaduan.

Tokeyai

Sedangkan pasir lagi berubah inikan pulak manusia tokeyai tak nak ulas panjang-panjang sebab kepalo den dah poning......kita tunggu dan lihat ajelah nanti kesudahannya.......apa ilmu agaknya sampai TGNA boleh lembut macam ni.... politik memang macam tu hari ini kawan besok lawan besok lawan lusa kawan hai...politik-politik...


Polis kepung tapak majlis makan DAP di Klang

Polis mengepung tapak majlis makan malam anjuran DAP dan merampas peralatan pembesar suara di Klang.

Puluhan anggota polis ditempatkan di luar pejabat ahli Parlimen DAP Klang, Charles Santiago di Bayu Tinggi, dimana sebuah jamuan makan malam dianjurkan bagi mengutip dana untuk parti berkenaan. Lebih 3,000 dijadulkan hadir.

Turut kelihatan ialah trak Unit Simpanan Persekutuan (FRU), termasuk trak meriam air.

Menurut blog Charles Santiago, polis Selangor telah membatalkan permit yang sebelumkan diluluskan oleh ibu pejabat polis Klang.

"Pada jam 4.45 petang, tujuh trak FRU dan dua trak meriam air kelihatan di kawasan tersebut dan polis menutup jalan masuk ke kawasan majlis makan malam DAP itu akan diadakan," kata beliau.

Menurut Charles pihak polis telah merampas peralatan pembesar suara pada jam 6.20 petang tadi. Exco kerajaan Selangor, Ronnie Liu juga hadir dan cuba berunding dengan pihak polis.

Sementara itu, pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang menulis dalam twitter, yang menyifatkan kawasan sebagai "zon perang".

"Bayu Tinggi Klang jadi zon perang, trak FRU dan meriam air. Polis bersenjata M16. Kawasan ditutup.

"Serangan pengganas? Tidak. Cuma kerana majlis makan malam DAP," tulisnya.

Tokeyai

Apa boleh buat Mr.Lim itu hishamudin nampak aje lembut tapi dia punya urat dawai tulang besi ma..ada black belt lagi banyak kuat ooo...

Sunday, June 21, 2009

Mustapa akan perjelas isu royalti kepada rakyat Kelantan

KUALA KRAI: Kerajaan pusat akan memberi penjelasan kepada rakyat Kelantan berhubung isu royalti hasil pengeluaran petroleum yang sering dibangkitkan oleh kerajaan negeri tidak lama lagi.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Perindustrian Datuk Mustapa Mohamed berkata beliau akan mendapatkan laporan lengkap berhubung isu berkenaan terlebih dahulu bagi membolehkan penjelasan terperinci dibuat kepada rakyat agar isu itu tidak terus dikelirukan.

"Kami hendak buat persediaan terlebih dahulu bagi membolehkan penjelasan dapat diberi kepada rakyat," katanya kepada pemberita selepas mengadakan perjumpaan dengan ketua-ketua cawangan Umno dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Manik Urai di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian bagi mengulas kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan negeri, Datuk Husam Musa yang mendakwa kerajaan pusat belum menjelaskan tunggakan royalti petroleum RM1 bilion.

Husam mendakwa tunggakan itu sepatutnya dijelaskan oleh kerajaan pusat bagi membolehkan wang itu disalurkan kepada rakyat negeri ini.

Beliau yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan berkata ia bukan kali pertama PAS mengeluarkan kenyataan berhubung isu itu, malah pada pilihan raya lepas isu yang sama turut dibangkitkan.BERNAMA

Tokeyai

Apa tak dengarlah tokeyai tunggu laporan lengkap hai dah lamo dalam kabinet masih tak tahu kelantan dapat royalti minyak ke tidak baguslah tu pusinglah lagi lagi pusing lagi bagus senang rakyat nak undi nanti tak payah pikir-pikir panjang nak pangkah mana yang sebetulnya bukan tunggu laporan memang tak ada laporan saja buat gempak aje tu kalau betul ada laporan tak usah bagi yang terkini punya bagi yang dulu-dulu yang tertunggak punya takkan tak ada kut mustahil tapi tulah kojo AmNo ni asyik nak menipu orang jo....tak fahamlah den...

AWAS H1N1 MENYERANG!

Singapura Mungkin Berhadapan Jangkitan H1N1 Tempatan Tidak Lama Lagi

SINGAPURA, 21 Jun (Bernama) -- Singapura kini hanya menunggu masa sebelum seluruh republik itu menyaksikan lebih banyak peningkatan kes Influenza A (H1N1) menerusi jangkitan tempatan.

Republik itu mencatatkan 23 kes baru semalam, yang membabitkan lapan kes penduduk tempatan dan 15 yang pernah melawat keluar negara, yang termasuk seorang atlet Sukan Remaja Asia (AYG) dari Filipina.

"Kes-kes ini mungkin menandakan permulaan jangkitan komuniti," menurut Kementerian Kesihatan Singapura yang mengumumkan bahawa sehingga tengah malam semalam, republik itu mengesahkan jangkitan penyakit itu sudah mencapai 126 kes.

Menurutnya pihak kementerian akan meneruskan strategi pengasingan yang dilaksanakannya, yang didapati berjaya melengahkan kemasukan virus penyakit itu ke Singapura.

Katanya ia akan memantau keadaan dengan lebih rapi dan bersiap sedia menangani peningkatan jumlah kes apabila tiba masanya.

Sebanyak 15 kes import yang disahkan itu membabitkan lapan rakyat Singapura, tiga penduduk tetap Singapura (dua dari Filipina dan satu dari Amerika), serta empat warga asing (Dua warga Filipina, seorang warga Amerika dan seorang warga Australia).

Mereka didapati pernah melawat Australia, Amerika, Filipina, United Kingdom, Thailand dan Indonesia.

Tujuh Lagi Kes Influenza A(H1N1) Dalam Negara

KUALA LUMPUR, 21 Jun (Bernama) -- Tujuh lagi kes Influenza A(H1N1) disahkan dalam negara, tiga daripadanya melibatkan pelajar sekolah, menjadikan jumlah kes bagi penyakit itu menjangkau 49 kes setakat ini, kata Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Beliau berkata seorang daripada pelajar sekolah yang terlibat adalah pelajar tahun lima, yang merupakan rakan kelas pelajar Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (SRJK) Cina Jalan Davidson yang dilaporkan semalam menghidap penyakit itu selepas melawat Melbourne.

"Kes nombor 36 semalam yang balik dari Melbourne, menjangkiti pelajar di dalam kelasnya di SRJK Cina Jalan Davidson. Ini menunjukkan bahawa sekolah itu (kini) ada dua kes," katanya selepas menyebarkan risalah mengenai penyakit itu kepada peniaga dan pengunjung Pasar Batu 11 Cheras di sini hari ini.

Menurutnya kelas yang melibatkan dua pelajar SRJK Cina Jalan Davidson itu iaitu kelas 5(I) kini dikuarantin oleh Kementerian Kesihatan.

"Dua lagi pelajar yang terlibat ialah pelajar tahun lima Sekolah Rendah Kebangsaan (SRK) Assunta 2 Petaling Jaya dan pelajar tingkatan empat Sekolah Menengah Seksyen 9 Shah Alam," kata Liow dan menambah pegawai Kementerian Kesihatan akan memasuki sekolah-sekolah berkenaan untuk memastikan ia dalam keadaan terkawal.

"Kami juga akan cadangkan kepada Majlis Keselamatan Negara dan berbincang dengan Kementerian Pelajaran untuk menutup sekolah-sekolah itu sementara waktu," katanya.

Liow berkata jika dipersetujui semua pihak, sekolah terbabit akan ditutup sekurang-kurangnya seminggu.

Dalam tujuh kes terbaru ini, beliau berkata enam daripadanya adalah kes import dan satu merupakan kes penularan tempatan.

Tokeyai

Dalam posting terdahulu tokeyai dahpun cakap yang H1N1 ini akan jadi wabak satu hari nanti dan kini jelas ia menuju kearah itu singapura kini menuju kearah itu dan kita perlu ingat jika singapura dah jadi negara penyebar H1N1 kita pun pasti akan terlibat sama ini kerana ramai pekerja kita yang berulang-alik yang bekerja disana keadaan sekarang agak cemas tetapi kerajaan tetap dengan kata-kata manisnya semuanya masih terkawal...terkawal apa jika H1N1 dah menyerang sekolah ini dah tahap merbahaya budak-budak yang tidak mengerti apa-apa ini sudah tentu telah bertemu dengan ramai contact yang mungkin dapat atau tidak dikesan sepatutnya sekarang ini pihak kementerian dah bergerak kesekolah-sekolah membuat pengesanan awal atau memberi taklimat berkaitan H1N1 ini tidak tunggu ada kes baru sibuk macamana H1N1 ini tak merebak sikap sambil lewa ini berkait rapat dengan mutu perkhidmatan hospital dan klinik kerajaan yang memang ramai orang pertikaikan sekarang ini kalau macam inilah gayanya tokeyai gerenti lepas ni banyak sekolah yang akan ditutup dan dikuarantin................AWAS H1N1 menyerang.....

Saturday, June 20, 2009

Nik Aziz Temu Presiden, Timbalan Isnin Ini

KOTA BAHARU, �20 Jun (Bernama) -- Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan bertemu Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang serta Timbalan Presiden Nasharuddin Mat Isa dan beberapa pimpinan lain di sini Isnin ini.

Timbalan Pesuruhjaya III Pas Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata beliau berharap pertemuan untuk mesyuarat itu dapat menjernihkan keadaan. �

"Kita tunggu tok guru (Nik Aziz) selesaikan sebab mereka pun akan berjumpa selepas Hadi balik hari Ahad. Mereka akan mesyuarat pada hari Isnin, jadi pada Selasa atau Rabu perkara ini akan jelas.

"Biarlah orang tua-tua selesaikan. Takkanlah mak dan ayah geger (bising) kita nak masuk campur. Dua-dua tu mak dan ayah kita juga," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Sumbangan Imam Abu Hasan Al-Ash'ari Dalam Pembangunan Ummah di Dewan Johor, Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya (APIUM) Nilam Puri, hari ini.

Tokeyai

Elok sangatlah tu lagi cepat jumpa lagi bagus sebab benda ni telah dimanipulasikan oleh umno untuk memecahbelahkan sesama pas dan pakatan rakyat jangan biar dia terus berlarutan tapi tokeyai nak pesan satu kat TG Nik Aziz kalau jumpa Nasharudin nanti jangan lupa piat telinga ustaz muda tu cakap kat dia dah tak sabar-sabar ke nak jadi menteri....

Syed hamid ganti Hasan merican?

Tun M tak tahu kebenaran cerita pelantikan pengerusi baru Petronas

IPOH: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui ada mendengar cerita bahawa jawatan Pengerusi Petronas yang kini disandang Tan Sri Hassan Merican akan diganti oleh individu lain namun menegaskan beliau tidak tahu sejauh mana kebenaran cerita berkenaan.

Katanya beliau hanyalah seorang penasihat tanpa kuasa eksekutif dan oleh kerana Petronas terletak terus di bawah bidang kuasa Perdana Menteri, sebarang pelantikan jawatan di syarikat itu bergantung kepada keputusan Datuk Seri Najib Razak.

"Barangkali orang lain ini lebih cekap daripada Hassan Merican... boleh dapat untung lebih besar kot, mana kita tahu," katanya ketika ditanya sama ada menggantikan Hassan yang telah terbukti keupayaannya di Petronas sebagai satu tindakan yang betul.

Desas-desus sejak beberapa bulan lalu menyatakan bahawa bekas Pegawai Khas Najib ketika beliau Timbalan Perdana Menteri, Omar Mustapha Ong akan dilantik sebagai Ahli Lembaga Pengarah manakala bekas Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Syed Hamid Albar dilantik sebagai Pengerusi Petronas bagi menggantikan Hassan yang juga Ketua Pegawai Eksekutif Petronas.


Dr Mahathir juga menolak dakwaan pihak tertentu kononnya beliau semakin hampir hilang sabar terhadap Perdana Menteri yang dikatakan mempunyai gaya kepimpinan lemah dan menegaskan beliau tidak pernah beranggapan sedemikian terhadap Najib.

"Saya tak kata saya puas hati, saya tak kata saya tak puas hati tapi saya buat teguran tentang pemilihan orang yang terlibat dalam rasuah masih ada dalam kepimpinan parti. Yang itu saya rasa tak setuju," katanya ketika ditanya sama ada ini bermakna beliau berpuas hati dengan kepimpinan Najib setakat ini.

Sementara itu ketika mengulas tulisan dalam blognya www.chedet.cc yang menyamakan Menteri Mentor Singapura Lee Kuan Yew sebagai 'Maharaja Kecil', Dr Mahathir berkata Lee adalah seorang pemimpin sombong yang cuba mengajar pemimpin di negara-negara jirannya.

"Orang ini dia cukup sombong. Dia pergi ke negara jiran untuk nak bagi tahu kepada negara jiran apa yang patut mereka buat dan dia mengutamakan negeri dia dan memberitahu kepada kita, kita hanya pedalaman. Saya dari dulupun saya tak berapa serasi dengan dia," katanya.

Mengenai lawatan lapan hari Lee ke beberapa negeri baru-baru ini, Dr Mahathir berkata bekas pemimpin Malaysia belum tentu akan mendapat layanan serupa di republik itu seperti mana sambutan yang telah diberikan oleh para pemimpin negara ini terhadap Menteri Mentor Singapura itu.

Terdahulu dalam ucapannya pada majlis itu, Dr Mahathir berkata masa depan orang Melayu akan menjadi gelap sekiranya pemimpin Umno terus dengan sikap lebih mengutamakan kepentingan diri daripada agama, bangsa dan negara.

"Umno tidak lagi memperjuangkan kepentingan orang Melayu tapi menjadi landasan untuk orang mendapat tempat dan gelaran. Sebab itu pada pilihan raya umum ke-12, orang Melayu tidak lagi mengundi Umno sebab mereka kecewa dengan keadaan sedemikian," katanya. - Bernama

Tokeyai

Buat pertama kalinya tokeyai tersangatlah setuju apa yang Tun chedet cakapkan itu tapi Tun kena ingat pemimpin Umno sekarang adalah warisan dari Tun jugak zaman Tun dulu pun pemimpin umno macam tu jugak rasuah pentingkan diri kumpul harta cuma nasib baik aje pembangkang tak kuat macam sekarang sebab Tun tahu macamana nak gunakan Mat ISA kalau tak dah lama jugaklah Umno jadi pembangkang sekarang kalau tak pun tinggal nama aje Tun kan tahu Malay Dilema ni apa....malay dilema is fulus fulus....sebab itu pemimpin umno hanya nak cari fulus fulus sampai membukit lepas itu beli bukit buat rumah pergi jahanam dengan orang yang undi aku itulah umno sekarang warisan Tun..... Tak pasal pasal tok syed hamid dapat jadi taukeh minyak pulak sekarang lepas ni bolehlah buat pelantar minyak kat Kota Tinggi baru ada kelas orang tengok kalau tak macam tu aje kota tinggi dekat 20 tahun lebih jadi MP tokeyai tengok tak ada apa-apa kat sana pada hal banyak tempat boleh jadi tumpuan pelancong...hai rezeki ko lah tok mid.....pandai ke tak pandai hentam saja lah labuuuu....

Dr M says no to third bridge, and no to unity talks

KUALA LUMPUR, June 19 — Tun Dr Mahathir Mohamad added today to the growing chorus of criticisms against Datuk Seri Najib Razak’s proposed third bridge to Singapore. He also warned Umno against pursuing the so-called unity talks, in a sign that he is beginning to disapprove of some of Najib’s policies.

The former prime minister said it would be a bad idea to have a government comprising only Malays.

He also revived the idea of building a crooked bridge to replace the Malaysian half of the Causeway, since Singapore was not in favour of a new bridge to replace the structure.

“I think it’s better for the government to build the crooked bridge instead of third bridge,” he told reporters after attending a book launch today. He fears a third bridge would affect operations at the Pasir Gudang Port, adding that replacing the existing Causeway between Johor and Singapore would be more beneficial.-tmi

Najib may have drop third bridge idea-johorean

KUALA LUMPUR, June 19 — Whether he likes it or not, the prime minister may have to drop the third bridge to Singapore idea simply because Johoreans don’t want it and that is all there is to it.

The Sultan of Johor rejected the idea yesterday after it was reported that he was not consulted on the project.

The rejection left Datuk Seri Najib Razak, who was in Sarawak at the time, moving into damage control mode at a press conference where he told reporters that the third bridge was only at a conceptual stage and the Johor ruler would be consulted once a feasibility study is done.

Whether this is enough to placate the sultan is not known but if Najib believes he’s got it all sorted out, he may be wrong.

Many Umno leaders from the southern state have rallied behind their ruler on this issue. They believe that when the sultan rejected the third link, he was not only speaking for himself, but for the people of Johor.

“What was said by the sultan reflects the beliefs of his subjects,” Tenggara MP Datuk Halimah Mohd Sadique said in Parliament yesterday.

Backing her is Umno deputy youth president and Muar MP Datuk Razali Ibrahim who told The Malaysian Insider that the anti-third link sentiment among Johoreans has always been there.

“Many Johoreans don’t want the third bridge. This sentiment has been expressed through the sultan and the prime minister must heed it,” he said.-malaysianinsider


Tokeyai

Buat pertama kalinya Tun Che Det marah dan tak setuju dengan Najib orang yang dia jangkakan akan mendengar kata kini nampaknya mula menunjukkan taringnya bahkan lebih longlai dari pak lah jangan tak tahu Tun dibelakang najib ada satu lagi PM dibelakang tabir kalau Tun nak cakap apa-apa cakap dengan yang kat belakang tabir tu..tu yang lagi power tu rajin-rajinlah Tun singgah kek blog den cari-cari ilmu banyak ado kek sini macam-macam ado....


Friday, June 19, 2009

Umno mahu perbincangan kerajaan perpaduan disegerakan-TPM

KUALA KRAI: Umno mahukan perbincangan dengan PAS mengenai kerajaan perpaduan disegerakan dan meminta pemimpin PAS melupakan persengketaan lama bagi kepentingan perpaduan umat Islam di negara ini.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin yang juga Timbalan Presiden Umno berkata beliau berharap perbincangan itu berjaya diadakan kerana jika perkara itu dibiarkan berlarutan akan timbul perpecahan dalam kalangan umat Islam.

"Kita tidak akan tetapkan apa-apa syarat dan kita terima apa saja syarat yang ditetapkan oleh PAS. Bagi saya kita perlu bersikap terbuka," katanya kepada pemberita pada majlis Perjumpaan Khas Dengan Warga Pendidik di Sekolah Kebangsaan Sungai Sok di sini hari ini. Muhyiddin adalah juga Menteri Pelajaran.

Beliau meminta Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya melupakan sengketa yang pernah berlaku antara PAS dan Umno pada era 70an dahulu sewaktu kedua-dua parti bekerjasama membentuk kerajaan negeri Kelantan tetapi PAS kemudian keluar kerana masalah dalaman.

"Itu zaman lampau. Sebagai umat Islam kita digalak bermaaf-maafan," katanya.

Muhyiddin berkata pemimpin PAS yang tidak bersetuju harus melihat sengketa lama itu berlaku di bawah kepimpinan yang lama dan kini kepimpinan PAS telah diterajui oleh pemimpin baru yang mempunyai hala tuju dan matlamat baru.-tva

Tokeyai

Umno kini umpama tunjang yang kian mereput jadi sebelum ia terus reput dan menyembah bumi sesuatu perlu dilakukan olehnya agar dia dapat terus bertahan jalan lain tiada kerana rakan-rakannya dalam BN pun menghadapi masalah sepertinya sindrom kereputan masing-masing kini cuba mencari penawar untuk merawat sindrom kereputan ini dari terus merebak Umno tahu dia perlu cepat bertindak jadi jalan dan tempat untuk dia menaruh harapan kini hanyalah pada PAS kerana Pas yang terdiri dari ustz-ustz dan alim ulamak sudah tentu bersedia untuk saling memaafkan dan bersedia menerima Umno demi sesama islam sehingga TPM Umno sanggup tebalkan muka memohon kemaafan atas masa lalu dan meminta rundingan disegerakan demi untuk perpaduan katanya...sayugia diingatkan benar islam mensyariatkan supaya kita saling bermaafan dan berdamai tetapi tidak semestinya perlu bekerjasama dan kebiasaannya pihak yang terasa dirinya lemah (dibaca umpama tawanan perang ) perlulah bersedia untuk menerima arahan pihak yang kuat jadi sebagai pihak yang kuat apa perlunya Pas bekerjasama dengan umno kenapa pulak pas terhegeh-hegeh nak berunding dengan umno sedangkan dia tahu umno dah lemah dan bila-bila masa boleh ditawan inilah yang menjadi persoalannya tokeyai dapat merasakan Hadi dan Nasharudin dan sebilangan pemimpin pas lain tidak mahu Umno lemah kerana jika umno lemah pas pun akan sama lemah kerana kekuatan pas kini pun disebabkan umno yang menjana semangat pas untuk terus berdiri gagah ...tiada umno tanpa pas....tiada pas tanpa umno.....PKR dan DAP jangan gigit jari

Dua berita, dua cerita

Oleh Zukri Aksah

KUANTAN, Jun 16 – Datuk Seri Adnan Yaakob, Menteri Besar Pahang menyambut kedatangan Menteri Mentor Singapura, Lee Kuan Yew, yang dalam rangka lawatannya ke seluruh Malaysia, dengan mempromosikan Pahang sebagai sebuah negeri yang makmur dan stabil politiknya di bawah pemerintahan Kerajaan Barisan Nasional.

Adnan begitu berbangga yang Pahang setakat ini telah menerima lebih kurang RM600 juta pelaburan langsung dari Singapura yang membabitkan 16 syarikat, dan telah memberikan peluang pekerjaan kepada 6,000 orang rakyat Pahang.

Di sebalik kestabilan dan kebanggaan ini, Sinar Harian pula telah melaporkan perihal seorang ibu tunggal muda, Rohani Ismail, 37 tahun yang tinggal di Kampung Bugis di sini, di sebuah rumah pusaka usang yang sudah reput, uzur dan bocor di sana-sini.

Dengan pendapatan hanya di sekitar RM400 sahaja hasil dari kerja sambilan membantu kakaknya mengambil upah menjahit, Rohani membesarkan empat orang anak, yang mana tiga darinya masih bersekolah dan yang paling tua sedang menunggu tawaran kemasukan ke institusi pengajian tinggi.

Mengikut kenyataannya kepada Sinar Harian, dia tidak pernah mendapat bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat. Kesalahannya mungkin kerana dia tidak pernah memohonnya, sebab dia tidak tahu bagaimanakah caranya.

Sepatah kata Niraksuma Ibrahim, ahli Pertubuhan Rakan Kebajikan India Kuantan, seperti yang dipetik oleh Sinar Harian, “Saya meminta agar penghulu, ahli jawatankuasa kampung dan masyarakat sekeliling termasuk Yayasan Pahang lebih prihatin mengenai keadaan penduduk yang memerlukan bantuan supaya kebajikan mereka tidak diabaikan.”

Negeri Pahang hari ini diakui Adnan dalam keadaan sangat stabil apalagi Perdana Menteri Malaysia pun berasal dari negeri ini. Ini menjadikan Pahang semakin rancak menerima pelaburan luar baru seperti dari Singapura. Adnan sendiri menjadi semakin sibuk, kepimpinan kerajaan negeri pun menjadi semakin sibuk, agensi kerajaan negeri seperti Yayasan Pahang turut sibuk, bahkan JKKK pun mahu sibuk.

Setiap peringkat kepimpinan negeri dari yang teratas sampai yang terbawah menjadi sibuk kerana negeri yang semakin makmur, malangnya mereka lupa yang kemakmuran ini tidak dikongsi oleh rakyat jelata yang semakin merana dan tidak terbela. Rohani telah menyuarakannya.


Tokeyai

Biasalah orang-orang AmNo ni memang macam tu cuba kita tengok orang-orang AmNo yang jadi jiran-jiran kita macamana style dio orang berlagakkan betul tak lebih-lebih lagi yang banyak contact lagilah timing macam adnan yaakob ni tu jenis orang yang macam tu lah... wahai orang-orang pahang bukti dah ada dopan mato baik PM mahupun MB perangai samo bukolah mindo coliklah mato relokah duk membiarkan rakyat tak terbelo dan mereka terus kayo-rayo....
REAKSI ONG TEE KEAT

Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Ong Tee Keat menjawab melalui blognya terhadap dakwaan berhubung surat-surat yang didakwa menunjukkan beliau mendesak perdana menteri supaya meluluskan bayaran kos variasi bagi projek Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) sebanyak RM1.2 bilion kepada pemajunya, Kuala Dimensi Sdn Bhd.

Berikut adalah terjemahan jawapan Ong dalam blognya yang diterjemah dari bahasa Inggeris.

ong tee keat and pkfz report released 270509 2"Walaupun kini dalam lawatan kerja di Perancis, saya telah menerima banyak pertanyaan mengenai sama ada saya telah meminta bekas perdana menteri supaya meluluskan bayaran variasi sebanyak RM12.5 bilion kepada projek Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ). Salinan surat-surat berkenaan juga telah tersiar di Internet.

"Saya mahu membetulkan rekod bahawa arahan bayaran variasi itu telah diluluskan oleh Lembaga Pengarah Lembaga Pelabuhan Klang (PKA) pada 2008. Lembaga tersebut telah menulis kepada saya, meminta saya menulis kepada perdana menteri ketika itu, yang juga menteri kewangan, supaya memohon dana tambahan. Di samping itu, PKA juga berdepan dengan risiko gagal membuat pembayaran memandangkan tarikh akhir untuknya memenuhi obligasi kewangannya semakin hampir.

"Dalam lain perkataan, saya hanya menyampaikan keputusan Lembaga Pengarah PKA kepada perdana menteri ketika itu. Saya juga, ketika itu, kurang dua bulan dilantik memegang jawatan menteri (pengangkutan) dan keputusan lembaga pengarah PKA itu juga dibuat sebelum saya menjadi menteri berkenaan. Di samping itu, Pricewaterhousecoopers belum pun memulakan tugas Semakan Kedudukan (PKA).

"Sebagai seorang yang mengarahkan PKA supaya menyediakan laporan bebas oleh firma perakaunan yang bereputasi, dan meminta hasilnya diumumkan, saya tidak apa-apa yang hendak disembunyikan.

"Jika ada, sudah tentu saya tidak akan meminta dibuat Semakan Kedudukan (PKA) itu. Dari hari pertama lagi, saya telah meminta isu ini ditangani secara telus dan saya tetap berpegang dengan apa yang saya telah katakan.

"Adalah malang terdapat pihak-pihak tertentu yang tidak selesa dengan perkara ini dan telah memilih untuk membuat pembohongan mengenai saya. Ramai daripada mereka bersembunyi di sebalik talian (internet) untuk mencemar dan menjejaskan saya dan malah sanggup membocorkan surat-surat rasmi.

"Saya tidak pernah cuba menyembunyikan apa-apa mengenai PKFZ. Oleh itu, surat tersebut pun TIDAK diklasifikasikan. Tambahan lagi, surat tersebut juga tertakluk kepada audit PwC.

"Amat dikesali langkah menyampaikan keputusan Lembaga Pengarah PKA kepada perdana menteri boleh diputarbelitkan oleh (Lim) Kit Siang sebagai mendesak PM. Jika ini bukan satu putarbelit, jadi apakah yang lebih tepat?"

Tokeyai
Siapa yang belit siapa mr ong you punya kontraktor belit you ke atau you mahu belit kita orang sebab kita orang tak mahu belit sama you no point...persoalannya sekarang yang rakyat mahu tahu kenapa bayaran variasi itu wujud dan kenapa kos nya terlampau tinggi berbillion-billion saya ingat ahh..kalau duit sebanyak itu kasi tolong sama orang miskin saya gerenti tak ada lagi orang miskin di malaysia ni you cakap you baru masuk kerja dalam dua bulan itu tugas you untuk memastikan ketelusan disini tak kiralah you baru kerja satu hari ka satu tahun ka itu bukan alasannya sebab selepas itu semua perkara you kena tanggung kecualilah kalau you pun ada share dekat situ sebab mudah sangat mintak 12billion hanya tulis surat kat PM macam anak mintak duit kat bapak dia lah...ayah dua ringgit ayah...it's so simple just like that... menteri apa macam ni..

Thursday, June 18, 2009

PKFZ: Surat Ong Tee Keat muncul

Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Ong Tee Keat mesti menjelaskan sama ada beliau telah mendesak perdana menteri supaya meluluskan RM.12 bilion sebagai bayaran variasi kos untuk projek Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ), dakwa pemimpin kanan DAP, Lim Kit Siang hari ini.-mkini


Why This letter on included in PWC report about PKFZ?




TIADA BUKTI SAIFUL DILIWAT-HKL
Peguam: Tiada bukti Anwar liwat Saiful


Peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mendedahkan bahawa kebanyakan bukti penting - yang diperlukan untuk mensabitkan ketua pembangkang itu dengan tuduhan liwat - tidak ada dalam laporan perubatan yang disediakan oleh Hospital Kuala Lumpur.

Menurut mereka, laporan perubatan itu yang dikeluarkan oleh hospital tersebut, mendedahkan bahawa tiada bukti yang menunjukkan berlaku tusukan pada dubur Mohd Saiful Bukhari Azlan - pengadu di mana kes jenayah itu diasaskan.

Satu salinan laporan perubatan itu disertakan bersama afidavit yang difailkan oleh Anwar semalam untuk mengetepikan tuduhan liwat terhadapnya. Kes itu akan didengar mulai 1 Julai ini.

Laporan perubatan itu bertaikh 13 Julai 2008 dan disahkan oleh tiga pakar dari hospital kerajaan tersebut.

Sebahagian daripada laporan tersebut, yang diedarkan kepada pihak media oleh peguam Anwar hari ini menyebut, tiada bukti klinikal yang konklusif yang menunjukkan berlaku tusukan di dubur dan tiada luka yang signikan pada tubuh pesakit (Mohd Saiful).

Bukti terpenting dalam tuduhan rogol atau liwat ialah menunjukkan bukti berlakunya tusukan, kata peguam Amer Hamzah Arshad.

Dan ianya tidak ada dalam kes ini, tambahnya.

Tokeyai

Hospital kuala Lumpur ialah hospital kerajaan kalau dah hospital kerajaan kata tiada bukti liwat hospital mana lagi yang pejabat peguam negara nak gunakan sekarang tulah dulu tak nak suruh AmNo buat hospital sendiri macam hospital private gitulah kalau tak boleh guna pakar-pakar kat hospital private AmNo tu lawan pakar-pakar kat HKL tu report siapa yang paling canggih sekarang kan dah susah kesian tokeyai tengok tak pun gini ajelah kawan tokeyai ni dia pakar pasal check-check buntut ni bagi kat dia ajelah itu pun kalau sudi...kahh...kahh....kahh.....

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran