Monday, June 22, 2009

PAS Tolak Polemik Kerajaan Perpaduan

Nik Aziz: Lupakan sengketa, rapatkan saf, lawan Umno

KUALA LUMPUR, 22 Jun (Bernama) -- PAS sebulat suara bersetuju untuk melupakan perihal salah tanggapan yang berlaku antara pimpinan atasan parti itu akibat daripada permainan politik Umno.

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata parti itu juga kini bersetuju untuk menolak polemik Kerajaan Perpaduan sepertimana yang diputuskan oleh Presiden PAS dalam satu kenyataan bersama di Bangunan Parlimen petang ini.


"Kami bersama-sama dalam satu saf (pasukan) yang padu untuk terus bersama-sama memperjuangkan keazaman PAS bagi mendaulatkan Islam di persada tanah air," katanya kepada pemberita selepas mengadakan perjumpaan khas dengan saf tertinggi kepimpinan PAS di ibu pejabat parti itu di sini, Isnin.

Pada pertemuan itu juga, Nik Abdul Aziz menjelaskan bahawa beliau menarik balik segala kenyataannya terhadap Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa serta menegaskan perkara itu tidak akan berbangkit lagi.

Sebelum ini, krisis menubuhkan kerajaan Perpaduan yang telah dicetuskan oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendapat tentangan daripada Mursyidul Am PAS itu sehingga beliau meminta Nasharudin meletakkan jawatan sekiranya ingin meneruskan hasrat itu.

Tokeyai

Syukur alhamdulillah akhirnya TGHH dan Ustz Nasharudin sedar akan tidak perlunya meneruskan hasrat untuk membentuk kerajaan perpaduan bersama umno kerana tujuan umno hanyalah untuk memperkudakan pas tak lebih dari itu
akhirnya kiambang bertaut semula apabila sibiduk dah terjun dengan labu-labunya....

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran