Friday, September 18, 2009

Polis Dah Panggil Individu Yang Membocorkan Dokumen PKFZ
sept 18 09

Kenapa perlu melibatkan polis jika benar kata benar jika tidak kata tidak sebab 1malaysia nak tahu...kecualilah kerajaan BN sekarang berasa takut kerana bersalah...

KUALA LUMPUR, 18 Sept (Bernama) -- Polis telah memanggil beberapa individu bagi mengambil keterangan berkaitan penyiaran dan penyebaran Kertas Kabinet mengenai isu Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) di laman web.

Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berkata pihaknya sedang menjalankan siasatan bagaimana Kertas Kabinet itu membabitkan Akta Rahsia Rasmi (OSA) didedahkan dalam internet.

"Kita akan siasat siapa yang bertanggungjawab mendedahkan maklumat mengenai Kertas Kabinet itu," katanya ketika dihubungi Bernama di sini pada hari Jumaat.

"Bagaimanapun saya tidak boleh komen lebih lanjut mengenainya kerana ini akan mengganggu siasatan," katanya.

Dalam satu sidang akhbar petang tadi, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata polis akan menyiasat mengenai pendedahan dokumen yang didakwa Kertas Kabinet berhubung PKFZ dalam laman web 'Malaysia Today'.

Katanya siasatan itu bukan bertujuan menafikan hak rakyat untuk mendapatkan maklumat yang sepatutnya tetapi tindakan mendedahkan Kertas Kabinet di internet merupakan alasan yang tidak boleh diterima.

Tokeyai

Siapalah agaknya individu yang boleh digelar wira tu ye...tak sabar nak tahu rasanya...sebagai sokongan moral individu yang berkenaan tak perlulah takut kerana berjuta-juta rakyat malaysia dibelakang anda tolak penyokong Umno dan B-End...

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran