Tuesday, September 1, 2009

POLIS-Berkumpul DiSUK Perak Tak Boleh
Berkumpul DiSUK Selangor Boleh

sept 1 09

Tiada kata-kata lagi yang dapat diungkapkan bagi menggambarkan agensi-agensi kerajaan UMno ni baik SPR Peguam Negara Mahkamah ataupun PDRM semuanya pencacai UMno...nasib baik bulan puasa kalau tak memang tokeyai maki kow-kow punya...

IPOH: Polis hari ini menasihati orang ramai supaya tidak berkumpul berhampiran Bangunan Perak Darul Ridzuan di sini bagi menghadiri "Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak" yang kononnya akan berlangsung di situ, esok.

Ketua Polis Perak, Datuk Zulkifli Abdullah, berkata polis hari ini memperoleh perintah mahkamah mengikut Seksyen 98 Kanun Tatacara Jenayah melarang orang ramai hadir atau berada dalam lingkungan 30 meter dari pagar bangunan berkenaan mulai 1 pagi 2 September hingga 11 malam 3 September.

"Pihak polis telah dimaklumkan oleh kerajaan negeri Perak bahawa tidak ada persidangan Dewan Undangan Negeri pada 2 September," katanya dalam satu kenyataan di sini.

"Polis tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas mengikut lunas undang-undang terhadap sebarang perhimpunan haram pada hari berkenaan," katanya.

Zulkifli berkata, polis akan menyediakan anggota yang mencukupi dan mengambil langkah sewajarnya bagi memastikan keselamatan dan ketenteraman sentiasa terjamin.

Justeru, katanya, orang ramai diminta memberi kerjasama mematuhi perintah mahkamah dan tidak mengadakan perhimpunan secara haram.

Ketua Polis Daerah Ipoh, ACP Azisman Alias, berkata hanya penjawat awam yang bertugas di bangunan itu sahaja yang dibenarkan memasuki bangunan itu esok
. -bernama

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran