Wednesday, September 2, 2009

Road Block ke SUK Perak
sept 02 09

Policyal ini yang halal diharamkan yang haram dihalalkan betul-betul haramjaddaheylah...sidang dun perak mesti bersidang hari ini sebab tempoh 6 bulannya dah nak expired kalau tak bersidang jugak dun perak akan terbubar dengan sendirinya...sebab tu sebagai kerajaan yang dipilih melalui undi rakyat kerajaan PR perlu bersidang supaya dun tidak terbubar seandainya rayuan DS Nizar dimahkamah Persekutuan diterima oleh mahkamah jadi Umno tidak ada alasan untuk menentang keputusan mahkamah dengan mengatakan kerajaan PR telah terbubar kerana tidak bersidang dalam tempoh 6 bulan dan begitulah sebaliknya....tokeyai pun tak faham kenapa umno tak bersidang tak takut ke dun akan dibubarkan jika tak bersidang dan sepatutnya PR biarkan aje dia terbubar dengan sendirinya bukankah itu yang ditunggu-tunggu selama ini...

IPOH, 2 Sept: Kesemua jalan masuk menuju ke Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak SUK pagi ini di tutup bermula jam 6.30 pagi tadi menjelang persidangan DUN pagi ini.

Kesemua jalan itu termasuk dua jalan utama menuju dua pintu masuk ke SUK iaitu Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab dan Jalan Istana.

Sekatan jalan raya dibuat lebih 30 meter dari kawasan bangunan SUK di mana terletak di dalamnya Dewan Negeri yang dijangka digunakan oleh Speaker dan kesemua ADUN Pakatan Rakyat untuk bersidang hari ini.

Tinjauan mendapati sekatan jalan itu bagaimanapun hanya memberi laluan kepada Ibu bapa yang menghantar anak mereka untuk kesekolah, pekerja di bangunan SUK dan mereka yang bekerja di premis dalam kawasan lingkungan sekatan.

Lebih 300 anggota polis dilihat berkawal di kedua dua pintu masuk ke bangunan tersebut termasuk yang berpakaian biasa.

Kesemua ADUN Pakatan dijangka berkumpul di bangunan Wisma DAP berhampiran bangunan SUK sebelum bergerak ke Dewan DUN jam 9.30 pagi.

Sidang DUN dijangka berlangsung jam 10 pagi ini. -harakah

Image

Image

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran