Monday, August 17, 2009

PERMATANG PASIR PAS VS BN
ogos 17 09

Bekas Peguam lawan Businessman




SIAPA SALLEH?
Berusia 52 tahun, seorang ahli perniagaan & pentadbir sekolah agama, merupakan lulusan pengajian Islam dari Universiti Malaya dan dilantik sebagai Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang tahun lalu.

Salleh mula bertanding dalam pilihan raya sejak tahun 1986. Namun, beliau belum pernah memenangi mana-mana pilihan raya.


SIAPA ROHAIZAT?
BN menurunkan Rohaizat Othman, 38, yang merupakan Setiausaha Umno Bahagian Permatang Pauh dan Ketua Pemuda Umno Cawangan Mengkuang.

Rohaizat mempunyai kelulusan jurusan undang-undang dari Universiti Islam Antarabangsa. Pilihan raya kali ini adalah yang pertama baginya.Beliau juga telah disenaraihitamkan oleh majlis peguam kerana mengguna wang koperasi pekebun-pekebun kecil getah p.pinang...pecah amanahlah tu namanya.

Lanjut di sini.

SIAPA MENANG?
Ada cakap-cakap yang mengatakan bahawa kunun-kununnya pilihan raya kali ini menjadi medan untuk menentukan sama ada BN kini sudah bangkit dari era kejatuhannya atau sebenarnya PR kini berhadapan dengan ketidakyakinan rakyat. Jumlah majoriti pilihan raya di Manik Urai dijadikan asas untuk membuat tanggapan tersebut. Namun, tatkala taksub dengan andaian tersebut, mereka mungkin lupa tentang isu duit tambang, projek "mi segera", dan isu jambatan "angan-angan" yang hangat diperkatakan semasa dan selepas pilihan raya kecil di Manik Urai lalu. Andaian & tanggapan. Penentunya 25 Ogos nanti.

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran