Wednesday, August 26, 2009

Aset Jutawan Ceramic Club Dibeku BNM
ogos 26 09

Syarikat perniagaan sekarang makin banyak yang diragui. Tidak kira ianya datang dari luar negara atau pun dalam negara. Makin beranak pinak system yang mereka kemukakan. Dan akhirnya, jika tidak direstui oleh tuan tanah (kerajaan) maka, syarikat itu akan terkubur juga. Begitulah kisahnya mengenai syarikat Ceramic Club yang seakan-akan MLM tapi dikaburi dengan teknik membeli dan menjual barang secara maya. Syarikat ini belum disahkan lagi tutup sepenuhnya cuma dalam proses pemahkahman yang akan mengambil masa.

Ceritanya bermula ada aduan-aduan dari pihak tertentu yang mentafsirkan pelbagai tafsiran terhadap syarikat Ceramic ni. Kemudian datanglah pihak berwajib untuk membuat siasatan dalam masa yang lama, yakni Bank Islam Negara. Siasat punya siasat, akhirnya semua aset milik Ceramic Club terutama cawangan ASIA dibekukan dan orang-orang bawahannya tidak dapat mengeluarkan satu sen dari aset berkenaan. Kebanyakkan web-website mereka ini sudah ditutup dan diberi notis pemberitahuan kepada ahlinya yang sentiasa mengikuti info semasa, mana taknya duit melayang begitu sahaja kalau tiada usaha untuk mendapatkannya balik.

Tokeyai

Tokeyai pernah jugak join dulu sekejap nasib baik sempat dapat duit balik kalau tak nyayo....inilah padahnya kalau bisnes nak cepat untung...akhirnya dikelentong...

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran