Tuesday, August 25, 2009

Gambar-gambar Disekitar PRK P.Pasir
ogos 25 09

Peratusan mengundi sehingga jam 10.00pg tadi mencecah 14.6% atau 2966pengundi keluar mengundi...ikuti perkembangannya...



Expand

Expand


Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim sedang membuang undi di SK
Penanti.

11.06 pagi : Ketua jentera muslimat PAS Kelantan memberitahu, muslimat PAS sedang membuat gerak gempur - 1 petugas 1 pengundi.

11.01 pagi : Ustaz Salleh Man kini berada di Sek. Keb Permatang Pasir sedang meninjau proses pembuangan undi di sana. Beliau kini dalam perjalanan ke Sek. Keb Bukit Indera Muda.

10.47 pagi : Calon PAS, Ustaz Salleh Man ketika ini dari Sek. Keb Penanti sedang menuju ke pusat mengundi, Sek. Keb Permatang Pasir.

10.41 pagi : Di Sama Gagah, pengundi saluran 2 dan 5 paling banyak keluar ketika ini. Penyokong Umno yang memakai seragam membawa lambang parti itu nyata salah dalam peraturan baru SPR dalam pilihanraya kecil ini, namun tiada kelihatan tindakan diambil keatas mereka oleh pihak berwajib.


10.30 pagi : Berhampiran perkuburan Cina, Kubang Semang, 150 orang berkumpul di sana. Mereka yang mengenakan jaket kuning yang tertera tulisan 'Pemuda Umno Kepala Batas' itu berkelakuan kasar terhadap pengguna jalan raya, lebih-lebih lagi mereka yang dilihat penyokong PAS. Mereka ini dipercayai kumpulan yang membuat kecoh di hadapan Sek. Keb. Penanti tadi.


10.25 pagi : Pengarah jentera pilihanraya kecil, Dato' Mahfuz bersama pimpinan PAS dan Pakatan Rakyat berada di UPU Kampung Pelet melihat suasana proses pembuangan undi. Ramai wartawan kelihatan mengerumuni ahli parlimen Pokok Sena.

10.19 pagi : Calon BN, Rohaizat baru sahaja sampai ke Sek.Men Sama Gagah - tempat pertama yang dilawatinya - sebelum ini beliau hanya membuat tinjauan dari luar sahaja.


10.17 pagi : Saluran 1 paling ramai keluar mengundi di Sek. Jen. Keb. Cina Kubang Semang, percubaan provokasi di luar pusat mengundi oleh penyokong Umno dengan laungan 'Gerak Gempur 1 Malaysia', penyokong PAS walau bagaimanapun tidak menghiraukan cubaan provokasi tersebut.

Satu suasana pelik kelihatan, bilamana sejumlah anggota polis beratur sepanjang bahu jalan dari penempatan MARTEK yang berhampiran pusat pengundian itu.

sumber gambar-wrlr

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran