Wednesday, August 26, 2009

Bekas Naib Ketua UMno Seremban Bebas Rasuah
ogos 26 09

Kebelakangnan ini banyak kes yang melibatkan rasuah yang didakwa dan disiasat oleh SPRM semuanya bebas...alasan mahkamah pihak SPRM ketiadaan cukup bukti untuk mendakwa siperasuah...sebenarnya itulah gambaran SPRM mereka glamour atas nama aje sedangkan hakikatnya mereka bekerja sambil lewa dan tidak profesional...kita merasa hairan apabila melibatkan pihak pembangkang ia ada kes tetapi bila melibatkan UMnoBN ia tidak ada kes...itulah sebenarnya kerja SPRM....

SEREMBAN: Mahkamah Sesyen Seremban hari ini melepaskan dan membebaskan bekas Naib Ketua Umno Bahagian Seremban, Mohd Nor Awang, daripada dua tuduhan merasuah seorang ketua Umno cawangan sebagai dorongan supaya mencalonkannya sebagai ketua Umno bahagian itu, tahun lalu.


Kes Dulu



TAK MENGAKU SALAH: Mohd Nor keluar dari Mahkamah Sesyen Seremban selepas dibebaskan dengan jaminan RM3,500, semalam.

Naib Ketua Umno Seremban didakwa beri suapan supaya dirinya dicalon

SEREMBAN: Naib Ketua Umno Bahagian Seremban, Mohd Nor Awang, didakwa di Mahkamah Sesyen di sini semalam atas dua tuduhan merasuah seorang ketua Umno cawangan sebagai dorongan supaya mencalonkannya sebagai ketua Umno bahagian itu.

Tertuduh yang juga ahli perniagaan, didakwa memberi suapan RM200 kepada Ketua Umno Cawangan Taman Zaiton Indah, Sikamat, Rezwat Shahril Zainal Ariffin dalam sebuah kereta bernombor NBK 16 di tempat letak kereta belakang Restoran Negeri, Taman Catleya, Senawang pada jam 12.20 tengah hari 1 Ogos lalu.

Mohd Nor, 47, juga dituduh memberi suapan RM500 kepada Rezwat dalam kereta yang sama di tempat letak kereta belakang pusat beli-belah Centre Point, Jalan Siamang Gagap di sini pada jam 4.30 petang 2 Ogos lalu.

Suapan itu didakwa sebagai dorongan kepada Rezwat supaya mencalonkan ahli perniagaan itu untuk jawatan ketua Umno Bahagian Seremban bagi sesi 2008-2011 pada mesyuarat agung Umno cawangan Taman Zaiton Indah 3 Ogos lalu.


No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran