Monday, June 7, 2010

SEBAB VOLKSWAGEN TOLAK PROTON

Volkswagen ni syarikat Jerman.....orang jerman ni sesetengahnya bengang dengan israel....tak cayo...tanyo hitler....sebab tu dia bunuh dekat 2 juta orang yahudi...apa yang dipanggil Holocaust....sebab apco yang ada link dengan malaysialah...volkswagen ni malas nak join dengan proton....kalau tak kerana itu pun....mungkin volkswagen ni tengok proton....hidup segan mati tak mau agaknya......hai....nasib hanglah proton....kereta hang jual kat luar bukan main murah lagi harga....yang hang jual kat orang sendiri bukan main mencekik darah lagi...padan ngan muka hang.....


Harga Persona kat Saudi = SR 36,100
Harga Gen2 kat Saudi = SR 33,600
Harga Waja kat Saudi = SR 37,950
1 Saudi Riyal = RM 0.94
Maknanya harga Persona kat Saudi = RM 33,934
Maknanya harga Proton Gen2 kat Saudi = RM 32,256
Maknanya harga Waja kat Saudi = RM 35,673
Satu Malaysia bayar RM 66,799.97 untuk sebuah Waja di Malaysia! RM31,126.97 lebih MAHAL! 

Rundingan bagi kemungkinan jalinan pakatan antara pembuat kereta Jerman, Volkswagen dan pengeluar kereta nasional, Proton dibatalkan.
Dalam satu kenyataan ringkas hari ini, Proton berkata Volkswagen mengesahkan yang syarikat itu kini mempunyai keutamaan lain dan potensi kerjasama dengan pembuat kereta Malaysia itu tidak boleh diteruskan.

Sebagai satu daripada pengeluar peralatan tulen (OEM) terbesar dalam industri, Proton berkata Volkswagen, yang ditubuhkan pada 1937, akan menjadi rakan kongsi kerjasama yang menarik bagi Proton.

Proton berkata syarikat menerima keputusan Volkswagen itu.

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran