Monday, June 28, 2010

KJ VS IBRAHIM- MU GEDEBELAH BERAHIM

Dua-dua ekor nie sama jer....sorang raja beruk sorang raja katak.....penyamun jumpa penyangak...dah kena lah tu...tapi berahim nie kata dia ....lembu jantan....oh...lembu rupanya dia nie....patut lah.....korang tengok gambo tu....apa yang KJ tunjuk tue....




Ibrahim gembira dapat ‘anugerah’ berganda Khairy


KUALA LUMPUR, 28 Jun — Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali menganggap dirinya sebagai “jaguh kampung yang berani” sekarang ekoran label terbaru ‘gedebe politik’ diberikan oleh Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin semalam.
“Selepas dianugerah jaguh kampung dapat pula anugerah gedebe politik... selang sehari dapat dua anugerah.
“Gedebe dalam loghat Kelantan bermakna berani dan tak pernah takut.
“Jadi kini saya jaguh kampung yang berani,” kata Ibrahim, anak kelahiran Kelantan dalam respons terbaru terhadap Khairy hari ini.
Kedua-dua ahli Parlimen ini terlibat dalam ‘perang respons’ berhubung isu biasiswa selepas Khairy selaku Ketua Pemuda Barisan Nasional mempertahankan kenyataan Ketua Pemuda MCA Datuk Dr Wee Ka Siong minggu lalu.
Ibrahim, wakil rakyat Bebas Pasir Mas berkata, yang membezakan beliau dengan Khiary ialah pemimpin Umno itu “syok sendiri dengan diramal masa depannya muram” dalam politik.
“Orang macam ini merosakkan parti sendiri, memalukan bangsa sendiri dan malah tidak malu pada diri sendiri... ringkasnya Khairy pemimpin muda yang cacar marba,” kata beliau sambil mendakwa gedebe dan cacar marba amat berbeza maksud.
Semalam, Khairy menganggap Presiden Perkasa itu sebagai ‘gedebe politik’ ekoran pendirian pemimpin itu mengecamnya dalam isu biasiswa.
Sehubungan itu tegas Khairy, Ahli Parlimen Pasir Mas itu dilihat lebih cenderung mengambil kesempatan terhadap sesuatu isu untuk kepentingan diri sendiri.
Selain kaum-kaum lain, Khairy berkata, sebahagian besar orang Melayu juga kurang senang dengan pendekatan agresif Ibrahim dalam memperjuangkan hak-hak orang Melayu dan Bumiputera.
Kelmarin, Ibrahim ulang mempertikai kepimpinan Khairy dengan berkata, beliau sebenarnya “bangga dengan label jaguh politik kampung” yang diberikan oleh ketua Pemuda Umno itu berhubung isu membela Wee.
“Saya adalah seorang jaguh kampung macam lembu jantan berani berjuang... apa yang datang di depan saya, saya akan lawan habis,” kata Ibrahim.
Khairy menegaskan Ibrahim tidak layak memintanya berhenti sebagai wakil rakyat kerana “beliau bukan merupakan pengundi kawasan Rembau atau (sekurang-kurangnya) ahli Umno.”-tmi

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran