Wednesday, June 30, 2010

AHMAD SAID MALU KE BUAT-BUAT TAK TAHU

Kononnya MB terengganu kite nie malu kek puak-puak dia pasal stadium runtuh tak dibuat apa-apa lagi....nak malu lagu mana wei.....duit dah habis dah wei......tabur sana tabur sini.....hang punya rejim jugak....kalau berani mu sound direct la kat najib.....duit ihsan ada lagi tak.....nak tunggu claim kontraktor kirim salamlah....kalau nak yang murah....bakal jadi tugu la stadium tu....tak pun buat sendiri....den gerenti lagi cepat jadi tugu....


KUALA TERENGGANU 29 Jun - Menteri Besar, Datuk Ahmad Said mengakui berasa malu dengan keadaan runtuhan bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak di sini yang sehingga kini masih belum dibersih dan dibaiki.
Beliau turut melahirkan rasa kecewa kerana kerja-kerja membersihkan sisa runtuhan bumbung itu masih tertangguh walaupun Jabatan Kerja Raya (JKR) memaklumkan bahawa tender sudah dibuka kepada kontraktor.
Jelasnya, setakat ini 40 kontraktor sudah memohon, namun beliau pelik kerana JKR mengambil masa yang lama untuk memproses dan membuat penilaian bagi memilih kontraktor yang sesuai.
"Sebelum ini saya meminta JKR agar menyegerakan kerja-kerja pembersihan sisa bumbung stadium yang runtuh iaitu selepas setahun kejadian itu berlaku.
"Saya sendiri rasa malu setiap kali melihat keadaan bumbung (stadium) runtuh, ia masih tidak dicabut (ditanggal) lagi. Saya sudah beritahu JKR, mereka kata ramai (kontraktor) dah masuk (tender) iaitu 40 orang.
"Pada saya cari yang murah untuk jimat kos, tunggu apa lagi. Penilaian apa yang lama sangat. Yang penting murah. Saya tak faham. Kalau saya senang saja, saya akan buat penilaian dan pilih (kontraktor) dalam masa sehari saja," tegasnya.

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran