Saturday, July 3, 2010

PERISIK KGB YANG SEKSI DICEKUP FBI

ada iras-iras altantuya tak.....
LONDON - Pengintip seksi Rusia, Anna Chapman berumur 28 tahun yang ditahan di sebuah penjara di New York, Amerika Syarikat selepas ditangkap oleh Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) pada Isnin lalu diakui oleh bekas suaminya, Alex Chapman di sini sebagai wanita yang berubah tingkah laku pada waktu malam.
Seorang kenalan perisik seksi itu turut mengakui kehebatannya menggoda dan berasmara di atas katil dan tidak memakai seluar dalam.
Pendedahan tersebut dibuat kali pertama dan disiarkan oleh akhbar akhbar di Britain semalam selepas maklumat mengenai bekas isteri Alex itu yang pernah tinggal di London didedahkan media.
Anna kini menjadi perhatian meluas media Barat selepas FBI menangkapnya atas dakwaan mengintip dan menyerahkan maklumat mengenai situasi politik dan nuklear kepada pegawai-pegawai perisikan Rusia.
Dia ditangkap bersama 10 suspek lain termasuk seorang wartawan wanita kelahiran Peru yang terkenal, Vicky Pelaez manakala suspek ke-11, Robert Christopher Metsos, 55, berjaya melarikan diri selepas ditahan di Cyprus pada Selasa lalu.
Menurut Alex, penangkapan bekas isterinya itu bukannya berita yang mengejutkannya jika dilihat pada perbuatannya.


"Pada detik-detik terakhir perkahwinan kami, dia (Anna) menjalani kehidupan dengan penuh kerahsiaan, pergi bermesyuarat dengan rakan-rakan Rusia dan saya menganggap ia mungkin berlaku kerana dia mempunyai hubungan dengan pemerintah Rusia," katanya yang berumur 30 tahun. Menurut Alex, dia telah ditemuramah oleh seorang pegawai perisikan Britain, MI5 pada awal minggu ini mengenai kes bekas isterinya sebagai perisik Rusia.
"Pegawai itu memberitahu saya bahawa dia mahu mendapatkan semua maklumat dan saya memberitahunya apa yang saya tahu," katanya kepada sebuah akhbar di Britain.
Menurutnya, Anna mungkin dididik oleh bapanya untuk menjadi seorang perisik.
Pasangan itu berkahwin pada 2002 di Rusia dan bercerai pada 2006.
Alex memberitahu bahawa bapa bekas isterinya itu merupakan seorang pegawai tinggi dalam agensi perisikan Rusia, KGB.
Dia pernah melawat bapa Anna, Vasily Kushchenko di Zimbabwe yang menjadi seorang diplomat.
"Bapanya mengawal kehidupannya dan saya berpendapat dia mungkin telah melakukan apa saja untuk bapanya," kata Alex yang kini menjadi seorang pakar sakit jiwa.
Menurut Alex, dia mengenali Anna pada satu parti di sini pada September 2001 dan jatuh cinta pandang pertama apabila melihatnya yang dianggap sebagai gadis paling cantik yang pernah ditemuinya.
Semasa itu, Alex berumur 21 tahun dan Anna 19 tahun.
Ketika itu, Alex bekerja di sebuah studio rakaman selepas menamatkan sekolah berasrama penuh, Kolej Bradfield di Berkshire.
Anna yang merupakan pelajar jurusan ekonomi sebuah universiti di Moscow pula akan pulang ke Rusia dua hari selepas parti itu.
Mereka berkahwin lima bulan kemudian di Moscow selepas menjalin hubungan romantik.
Alex melamar Anna di Moscow.
Pasangan itu berkahwin di sebuah pejabat pendaftaran tanpa memberitahu ibu bapa selain tidak mampu membeli cincin perkahwinan. Namun, bapa Anna itu membiayai kos berbulan madu ke Mesir selama dua minggu dan kemudian ke Zimbabwe.
Alex dan Anna kemudian kembali ke England dan tinggal di Stoke, Newington. Anna kerap berulang-alik ke Rusia untuk menghabiskan pengajiannya sehingga ke peringkat sarjana ekonomi. Namun, Anna kembali dengan gaya hidup bebas dan tiba-tiba menjadi mata duitan dan berpindah ke AS dengan tujuan untuk mengeksploitasi peluang perniagaan.
Alex berkata: "Dia (Anna) telah menemui seorang lelaki kaya AS yang kemudian membawanya ke AS dan apabila dia kembali ke England, dia menyatakan menyintai lelaki kaya itu."
Menurutnya, Anna kemudian berpindah ke AS dan menubuhkan sebuah syarikat Internet dan menyatakan mempunyai 50 pekerja.
"Saya tidak memahami bagaimana dia boleh mengupah pekerja-pekerjanya. Pada satu ketika, terdapat seseorang yang menyalurkan sejumlah besar wang kepadanya," kata Alex.
Mengenai bapa Anna, Alex berkata: "Dia tidak percaya pada orang lain. Dia bertanya kepada saya kenapa memilih seorang gadis Rusia dan bertanya apakah perniagaan yang saya miliki di Rusia. Saya menyatakan tidak memiliki apa-apa perniagaan.
"Dia (bapa Anna) merupakan seorang yang penakut. Dia tidak pernah memperkenalkan saya kepada kenalan Rusia dan kawalan keselamatannya lebih ketat daripada diplomat lain. Sementara itu, seorang pelajar universiti di Southampton, Charlie Hutchinson, 31, berasa terkejut apabila melihat gambar Anna yang didakwa sebagai perisik Rusia kerana mereka pernah berasmara bersama.
Semasa perkenalan mereka, kata pelajar itu, Anna tidak memakai seluar dalam. Menurutnya, semasa mereka melakukan hubungan seks, Anna akan bercakap dalam bahasa Rusia.
Pelajar jurusan undang-undang itu berkata, mereka berkenalan di sebuah pub, White House.
Menurut Hutchinson, semasa dia mahu pulang ke asrama universiti, tiba-tiba Anna menaiki teksinya.
"Kedua-dua kami mabuk. Apabila dia memasuki bilik saya, Anna mula menari tarian bogel dan saya berada di atas katil.
"Dia mempunyai tubuh yang amat menarik dan tidak memakai seluar dalam. Dia tahu apa yang dilakukannya," kata pelajar tersebut.
Menurutnya, dia kemudian bertemu semula dengan Anna seminggu kemudian di sebuah restoran Itali sebelum melakuan hubungan seks beberapa kali.
Dia berkata, hubungannya dengan Anna diputuskan selepas perisik itu enggan menjawab panggilannya dan nombor telefonnya ditukar. - Agensi

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran