Wednesday, July 21, 2010

HARUSKAHNI NYANYI LAGU SAMA HARI-HARI

Den tau trick umno nie....guna segala sumber termasuklah pak mufti....mendendangkan lagu kerjasama umno pas hari-hari....tujuannya satu....supaya rakyat lupa pasal kenaikan harga barang hari tu....keduanya nyanyi hari-hari biar pro UG dan anti UG dalam pas bergaduh.....nyanyi hari-hari jugak harap-harap pemimpin pas akan cair jugak akhirnya.....ketiga agar pakatan rakyat akan bercerai berai jugak akhirnya.....ini semua dilakukan umno untuk PRU13 yang bila-bila aje sekarang nie.....penyelesaian kepada gila meroyan umno satu jer.....jangan dilayan dan pekakkan telinga.....wa pun entri ini last pasal nie....lepas ni  wa tak layan lagi....waste time...

Mufti Perak: PM mahu rundingan perpaduan Umno, PAS disegerakan

0
KUALA LUMPUR, 21 Julai — Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bersetuju untuk bekerjasama dengan PAS demi untuk mempertahankan perpaduan Melayu dan Islam negara ini, dan mahu usaha itu disegerakan tanpa sebarang prasyarat.
Harussani berkata keperluan itu dibangkitkan selepas Najib mengadakan pertemuan dengan Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Hal Ehwal Agama Islam semalam bagi membincangkan soal perpaduan orang Melayu.
“Perdana Menteri setuju tapi jangan letak syarat, beliau setuju supaya disegerakan soal perbincangan di antara Umno dan PAS.
“Beliau juga bersetuju supaya perbincangan itu perlu dibuat demi untuk mempertahankan perpaduan orang Melayu dan Islam di negara ini.
“Tapi Perdana Menteri minta supaya PAS jangan berdolak-dalik dalam perkara ini, kejap kata mahu, kejap kata tidak mahu,” katanya ketika dihubungi The Malaysian Insider hari ini.
Sebelum ini Najib mengatakan bahawa Umno sentiasa bersikap terbuka untuk mengadakan sebarang perundingan dengan PAS yang menjurus kepada perpaduan.
Bagaimanapun, beliau yang juga Presiden Umno berkata rundingan perpaduan itu mestilah dibuat tanpa prasyarat.
“Kita sentiasa terbuka (untuk berbincang dengan PAS mengenai perpaduan) tetapi jangan ada prasyarat dan terus menghina Umno dalam ucapan-ucapan mereka.
“Kalau nak berbincang janganlah kutuk antara satu sama lain,” katanya.
Bagaimanapun Harussani berkata beliau kecewa dengan sikap pemimpin PAS yang menuduhnya melakukan satu pembohongan hanya kerana enggan mendedahkan nama pemimpin kedua-dua parti Melayu itu yang menemuinya.
“Saya kecewa dengan sikap PAS yang tuduh saya bohong kerana mereka orang Islam.
“Kalau PAS nak kata saya bohong terpulang, hanya Tuhan yang tahu kebenarannya,” katanya.
Beliau berkata, tindakan enggan mendedahkan nama pemimpin tersebut adalah kerana mahu menjaga nama dan hubungan baik dengan pemimpin itu.-malayinsider 

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran