Monday, August 2, 2010

PM - PM MALAYSIA DAN WATAK ISTERI MASING-MASING

Sudah 6 Perdana Menteri UMNO Di Malaysia Tetapi Yang Ke-6 Ini Ada Perbezaan.



"1~ PM Pertama Tunku Abdul Rahman, ramai juga yg menentang Tungku namun kita tidak memusuhi isteri beliau Toh Pn Sharifah Rodziah Syed Alwi Barakbah

2~ PM kedua Tun Abdul Razak pun sama ada penentangan tapi tiada masaalah dengan isterinya, Rahah Mohamad Noah yang juga ibu PM sekarang.

3~ PM ketiga Tun Hussein bin Dato' Onn penentang juga ada tetapi pihak pembangkang tiada masaalah dengan isteri beliau Toh Puan Suhaila binti Tan Sri Haji Mohd Noah.

4~ PM ke-empat semua kenal dan terkenal Tun Dr. Mahathir bin Mohamad penentangan terhadap beliau amat singgit & hebat namun dengan isterinya, Tun Dr. Siti Hasmah Mohamad Ali rakyat tiada masaalah malah Tun Dr. Siti Hasmah menjadi kebanggaan rakyat Malaysia kerana dikatakan wanita terpandai pada zamanya kerana itu beliau wanita pertama negara mendapat gelaran Dr.

5~  PM kelima Tun Abdullah bin Haji Ahmad Badawi menyaksikan penentang ke atas dasar beliau juga hebat dan terpendek jangka hayat kuasanya dan tercatit sejarah baru BN Umno kehilangan beberapa negeri semasa PRU-12, namun dengan isteri-isteri beliau Allahyarhamah Datin Seri Endon binti Dato' Mahmood tiada masaalah timbul, begitu juga dengan isteri keduanya Jeanne Abdullah yang tidak mencampuri urusan pentadbiran negara. Cuma silap Tun Abdullah sendiri kerana lembab dan kuat tidur. 


6~  PM ke-enam Inilah ceritanya ~~ Dato' Sri Mohd Najib bin Tun Haji Abdul Razak, ada yang mengatakan beliau adalah isteri kepada Datin Seri Rosmah Mansor kerana tindak-tanduknya amat berlainan dengan isteri-isteri PM yang terdahulu. Malah seolah-olah Dato' Sri Mohd Najib hanyalah PM pada nama sahaja tapi yang menentukan pentadbiran negara adalah Datin Seri Rosmah Mansor.
 
(kerajaanrakyat) 

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran