Wednesday, October 7, 2009

Undi-Undi Hantu Makin Banyak
okt 07 09



Bukan pengundi aje boleh jadi hantu...undi pos pun boleh dihantukan oleh UMnomoral...terkini jumlah nama bertindih makin banyak dikesan oleh pas dekat 500 pengundi namanya didartar dua kali mengguna ic awam dan ic tentera...ini boleh mendatangkan marah..kata ahmad nisfu..benar-benar hantu malaun jibaunlah SPR dan UMnomoral..nih..memang betul-betul cilakak..nih...memang marah..nih..kena jual...juallah...apa ada hal...

PAS mengesan lebih banyak pemilih yang namanya dimasukkan dua kali dalam daftar pemilih, termasuk melalui kad pengenalan tentera, yang akan digunakan pada pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang, Ahad ini.

Naib presidennya Salahuddin Ayub berkata, setakat semakan mereka sehingga tengah hari ini, sekurang-kurangnya 500 pemilih terlibat dengan keganjilan itu – yang membimbangkan parti kemungkinan pengundian dua kali.

Semalam Malaysiakini melaporkan parti itu mendakwa ia berjaya mengesan nama kira-kira 200 pemilih yang didaftarkan sebanyak dua kali di daftar tersebut.

Sehubungan itu, beliau akan membangkitkan kontroversi ini dalam pertemuan rombongan PAS dengan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof di Putrajaya jam 3 petang ini.

"Kita harap, daftar pemilih ini dapat diputihkan," kata Salahuddin kepada Malaysiakini ketika dihubungi hari ini.-mkini

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran