Tuesday, October 6, 2009

Lagi Penipuan Undi berganda Dikesan
okt 06 09


Bukan sikit tu...bhai... 200 undi di dua tempat sudah jadi 400..korang tengoklah betapa terdesaknya Umno sehingga sanggup untuk menipu undi itu yang dapat dikesan yang tak dapat dikesan ntah...ntah...beribu-ribu agaknya...patutlah muka penyangak ISA steady aje...macam tak bersalah...Cinabeng lu SPR n UMno...lu orang main tipu...eh...cilakak...




PAS mendakwa berjaya mengesan kira-kira 200 orang yang dimasukkan dua kali dalam daftar pemilih, termasuk menggunakan kad pengenalan tentera, pada pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang.

"Daftar pemilih ini berpotensi tidak bersih. Kita berjaya mengesan kira-kira 200 (kemungkinan) undian berganda.

"Terdapat (kemungkinan) undi di dua tempat. Mereka ini ada kad pengenalan tentera dan ada kad pengenalan awam," kata Ketua Penerangan Pemuda PAS Suhaizan Kaiat, yang bertindak sebagai ketua jawatankuasa undi pos.

Sehubungan itu, tambahnya, rombongan pemimpin PAS yang diketuai oleh naib presidennya Salahuddin Ayub dan setiausaha agungnya Datuk Mustafa Ali akan membangkitkan isu itu dalam pertemuan dengan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof di Putrajaya esok.
- mkini

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran