Tuesday, October 6, 2009

Kempen ISA Tersepit Guna KDN
okt 06 09

Akibat takut kalah 8 kali berturut-turut dan ditimpa kemaluan yang tinggi akhirnya Umno B-End mengarahkan dua akbar cina untuk tidak menyiarkan kisah ISA pendek rasuah dan digantung 6 tahun...Lojiknya... orang yang bersalah mesti takut punya...sudah terang lagi bersuluh...Akhirnya Umngok mengakui kelemahan calonya adalah kerana terlibat dengan rasuah yang kalau menikut hukum yang betul mesti masuk penjara punya....ka..ka..ka..ka..kiok...Umngok...Umngok kenapalah kau ni bongok sangat...tak reti den nak kobar...

Akhbar-akhbar harian berbahasa Cina telah diarahkan supaya jangan melaporkan mengenai penggantungan keahlian Tan Sri Isa Samad dalam Umno, menjelang pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang.

Sekurang-kurangnya dua akhbar harian berbahasa Cina telah diarahkan supaya jangan melaporkan penggantungan keahlian Isa, selepas beliau didapati bersalah terbabit dalam politik wang sewaktu pemilihan Umno pada 2004.

Malaysiakini difahamkan bahawa Kementerian Dalam Negeri telah mengeluarkan arahan lisan mengenai larangan tersebut, tetapi tidak dapat disahkan.

Bagaimanapun, sumber dalam sebuah akhbar harian berbahasa Cina berkata, arahan itu melarang sebarang sebutan mengenai penggantungan Isa, sama ada dalam laporan berita atau pun ulasan.

"Alasan yang diberikan ialah penggantungan Isa adalah perkara lama dan Isa juga telah menjalani hukumannya. Oleh itu, adalah lebih baik untuk menyerahkan kepada penggundi sendiri untuk memutuskannya," kata sumber itu.

"BN juga bimbang isu tersebut akan menjejaskan kempennya, memandangkan wujudnya masalah dalaman antara Isa dan Menteri Besar, Datuk Mohammad Hassan,".mkini

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran