Thursday, October 22, 2009

PRK Parlimen Batu vs Majistret Kasim Selamat pt2
okt 22 09

Akhirnya seperti yang diduga sihamba rakyat telah dijatuhkan hukuman penjara dan denda kerana kesalahan menggigit yang tidak menggigit sipengawal...Sipenegak keadilan bagaimanapun membenarkan sihamba rakyat itu untuk merayu ke penegak keadilan yang lebih tinggi darjatnya jika seandainya gagal dalam semua rayuannya berpestalah lagi UMno dan samseng-samsengnya di kerusi batu...kisah pelik bin tak tau nak kato apo laie nih...akan bersambunglah jua adanya...

Mahkamah Majistret Kuala Lumpur menjatuhkan hukuman enam bulan penjara dan denda RM3,000 ke atas ahli parlimen Batu, Tian Chua, selepas mendapatinya bersalah terhadap tuduhan menggigit seorang anggota polis dan menghalangnya daripada menjalankan tugas.

Mahkamah bagaimanapun membenarkan penangguhan pelaksanaan hukuman tersebut untuk membolehkan Tian Chua membuat rayuan.

Jika Tian Chua gagal dalam rayuannya terhadap hukuman tersebut, maka beliau akan hilang kelayakan sebagai ahli parlimen Batu.

Sebelum ini, Majistret Mohd Faizi Che Abu mendapat Tian Chua bersalah terhadap tuduhan tersebut.

Katanya, beliau mendapati Tian Chua bukan saksi yang berwibawa kerana pembelaannya hanya merupakan penafian semata-mata.

Malah, kata Mohd Faizi, rakaman video yang dikemukakan oleh pihak tertuduh menunjukkannya menghalang dirinya ditangkap.

Katanya, walaupun rakaman video tersebut tidak menunjukkan berlakunya pelakuan menggigit, tetapi beliau percaya ia berlaku kerana anggota polis berkenaan memberi keterangan bahawa beliau menumbuk tertuduh dan Tian Chua bertindak balas dengan menggigit.-mkini



No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran