Thursday, October 22, 2009

Pelan Najib Untuk Krisis MCA
okt 22 09

Nampaknya ahli-ahli parti yang memilih pemimpin sekarang ini dah tak ada maknanya...semuanya boleh dilanggar oleh orang yang memegang kuasa yang kuasanya itu diberi oleh ahli parti dan rakyat...banyak betullah benda-benda pelik semenjak dua menjak nih...apa dunia nak kiamat ke gamaknya...macam hakim tu jugak...tokeyai pun ada aura dalaman yang mempercayai akan ada PRU13 tak lama lagi....yelah daripada buat PRK yang banyak akan muncul tambah lagi dengan DUN Perak yang tengah kecoh nak bubar..lebih baik buat aje PRU13 jimat banyak tau...duit masa tenaga semua boleh jimat....

Dua tokoh MCA yang bertelagah, Datuk Seri Ong Tee Keat dan Datuk Seri Chua Soi Lek dipercayai telah menerima pelan damai selepas kedua-duanya mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam.

Hasil pertemuan tersebut ialah Ong akan mengekalkan jawatan presiden, manakala Chua kembali menjadi menyandang jawatan timbalan presiden.

Bagaimanapun, kedua-duanya dijangka mengusahakan satu pelan penggantian kepimpinan parti itu di mana satu barisan baru kepimpinan akan dibentuk untuk mengambil alih pucuk pimpinan MCA dalam tempoh masa yang dipersetujui.

Hasil pertemuan tersebut, Ong kini sedang mempengerusikan mesyuarat tergempar jawatankuasa pusat MCA di ibunegara.

Beliau dijangka mengumumkan butir-butir pelan damai tersebut dalam sidang akhbar pada jam 2 petang ini.-mkini

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran