Wednesday, May 27, 2009

Sensasi: Pilihanraya Kecil Penanti, Kain Rentang Berunsur Penghinaan Serta Perkauman Mula Di Pasang Untuk Cuba Mengalih Sokongan Rakyat !!

PENANTI [11.56] - Nampaknya kempen pilihanraya kecil Penanti sedikit tercemar bila ada pihak yang tidak bertanggungjawab tidak habis-habis memainkan isu perkauman bagi menagih simpati kepada rakyat. Bukan setakat itu sahaja, difahamkan terdapat juga banyak poster dan kain rentang yang menghina Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah dipasangkan di sekitar Penanti. Terbaru, dua kain rentang terbabit telah ditemui oleh Skuad AMK Pahang yang meronda di kawasan JDM Mengkuang. Kain rentang pertama ditemui di Simpang Institut Tengku Bainun dan kedua di Simpang Tiga Mengkuang. Menurut Ketua Skuad AMK Pahang yang diketuai Kamarul Hatta, Timbalan Ketua AMK Pahang (foto), beliau bersama rakan-rakan iaitu Arman Rashid (Ketua Penerangan AMK Pahang) dan Saiful Adli Sahidan (AMK Bentong) telah meronda seluruh kawasan JDM Mengkuang dan sungguh terkejut bila menemui kain rentang tersebut. Beliau kemudian telah menanggalkan kain rentang tersebut dan dibawa ke Markas Pusat di Yayasan Aman.


"Saya tidak menjangka perkara-perkara begini boleh berlaku di Penanti dan menganggap kali terakhir berlakunya di Pilihanraya Kecil Bukit Gantang dulu. Apa yang berlaku ini jelas membuktikan bahawa memang terdapat pihak-pihak tertentu yang cuba untuk menggunakan api perkauman bagi menagih simpati rakyat " kata Hatta.

Sementara itu Ketua Penerangan AMK Pahang, Arman Rashid pula menganggap poster-poster itu adalah perkara yang jijik dan biadap dan menunjukkan bahawa mereka kini sudah ketandusan idea untuk memenangi hati rakyat supaya terus menyokong mereka sedangkan rakyat kini telah lebih terbuka khusus didalam isu perhubungan kaum. Yang peliknya Perdana Menteri Malaysia melaungkan 1Malaysia yang ingin menggambarkan semua kaum adalah satu bangsa Malaysia tetapi laungan dan slogan serta bicara tidak selari dengan tindakan. Kita yakin kalau UMNO masih begini, UMNO membawa mereka kearah kehancuran dan rakyat akan menghukum mereka didalam Pilihanraya Umum akan datang.

Kato den
Jelas ini perbuatan orang yang kecewa,dengki,khianat dan bangang.Apo kono mengono anwar,azizah dan sisesumpah tu meskipun mereka pemimpin PKR tetapi mereka tak bertanding.Ini jelas perbuatan orang tak de otak betul-betul ngok macam Amngok perangai macam budak-budak betullah singok yang Amngok ni

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran