Wednesday, May 20, 2009

PKR Negeri Sembilan nafi ADUN akan letak jawatan

PETALING JAYA: Pengerusi Badan Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Negeri Sembilan, Datuk Kamarul Baharin Abbas menafikan dakwaan sekurang-kurang dua wakil rakyat dari parti itu membayangkan untuk meletakkan jawatan.

Beliau berkata dakwaan sedemikian tidak berasas dan hanya beranggapan perkara tersebut sebagai sesuatu yang melucukan.

"Tak ada, tak ada...ini semua lucu bagi saya. Apa asasnya? Mereka semua bekerja seperti biasa dan tak ada masalah," katanya .

Media hari ini melaporkan kenyataan Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan yang mendakwa Barisan Nasional (BN) negeri mempunyai maklumat ada wakil rakyat pembangkang merancang pelbagai alasan untuk meletak jawatan kerana sudah tidak berupaya untuk berkhidmat kepada rakyat.

Dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dari PKR yang disebut-sebut itu ialah ADUN Sikamat, Aminuddin Harun dan ADUN Ampangan, Rashid Latiff.

Bagaimanapun Kamarul berkata beliau tidak faham motif Menteri Besar membuat kenyataan sedemikian kerana situasi yang dimaksudkan tidak wujud sama sekali.

"Saya tak tahu kenapa beliau beri kenyataan macam itu, setakat ini semua wakil rakyat kita jalankan tugas seperti biasa.

"Dua-duanya kerja bagus, ADUN Ampangan (Rashid) mungkin ada masalah sikit sebab dia baru buat pembedahan jantung...dia tak begitu sihatlah.

"Tapi Aminuddin...dia kerja keras," katanya.

Ditanya sama ada PKR negeri akan mengambil sebarang tindakan terhadap kenyataan Menteri Besar itu, Kamarul berkata buat masa ini pihaknya mengambil langkah untuk hanya berdiam diri.

"Tak perlu buat apa-apa, kita ketawa sahaja cukuplah dengan gelagat mereka, kita tak perlu ambil tindakan.

"Cerita satu lawaklah... orang seperti seperti Menteri Besar tidak sepatutnya cakap seperti ini kerana tidak mencerminkan kebijaksanaan," katanya.-mstar

Kata den

Mat Hasan yang kalah MT umno ni memang sajo buek cerito maklumlah orang dah tak terkenal jadi MB ni pun entah berapo lamo laie jadi dio buek-buekla sikit cerito biar Tok Jib sayang dio itu ajo.Piraaaah......

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran