Saturday, May 16, 2009

Perak: Jangan salahkan saya, kata Najib
May 15, 09 6:02pm
Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan Sultan Perak, Sultan Azlan Shah tidak harus dipersalahkan dalam kemelut politik di Perak kerana baginda telah mengamalkan prinsip dan semangat demokrasi yang sama ketika melantik Menteri Besar daripada pembangkang dan juga BN.

Perdana Menteri berkata beliau sendiri juga tidak harus dipersalahkan kononnya menjadi punca kepada krisis itu yang sudah berlarutan lebih tiga bulan.

"Dalam amalan demokrasi kita, rakyat akan memilih wakil rakyat dan Sultan pula akan melantik menteri besar daripada kalangan calon yang mewakili parti yang mendapat majoriti, sebagai menteri besar," katanya pada sidang media dengan wartawan Malaysia di Manado, Sulawesi Utara, di akhir sidang sedang kemuncak inisiatif segitiga terumbu karang (CTI) di situ.

kata den
Amboi amboi amboi kata azwan ali sodapnya cakap macam ko tu bagus sangat apo ko buek semuo boto orang lain buek semuo salah nilah jenis orang yang munafik cakap berbelit-belit macam ular.Den bagi contoh yang simple bior korang faham gini..ada satu orang sobab nakkan bini orang tu dio pegi pujuk anak dio sampai budak tu nak ngikut dio lepaih tu dio rampas bini orang tu pulak .Sekarang den nak tanyo salah ke boto dio ni .Lu pikir lah sendiri.
Sekarang jib ko kata demokrasi kau tau apa tu demokrasi den raso kao tak taulah ni den nak bagi tau demokrasi tu ko bubar DUN perak ko bagi rakyat pilih dio nak BN ke atau dio nak PR itu rakyat punya pasal.Ada paham.......

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran