Saturday, January 30, 2010

Khairy - Pokok Itu Goyang Sendiri
30 jan 10

Pelik tak tetiba pokok-pokok itu boleh bergoyang sendiri....mesti pelik kan...kalau tak angin..tupai kalau tak tupai monyet...kalau tak itu semua...orang ke bulldozer ke...semuanya memungkinkan pokok itu bergoyang...mesti ada sebab beb....yang cakap kat bawah ni pun banyak konar-konar dia...cakap terus terang aje beb...zaman sekarang ni tak payah nak cilok sana cilok sisi buang masa aje....

KUALA LUMPUR 29 Jan. - Datuk Razali Ibrahim menafikan dakwaan pihak tertentu kononnya terdapat desakan daripada anggota Exco Pergerakan Pemuda UMNO agar ketua mereka, Khairy Jamaluddin meletakkan jawatan.

Beliau yang juga Naib Ketua Pemuda UMNO berkata, apa yang ditimbulkan pada mesyuarat khas Exco Pemuda semalam hanyalah cabaran kepada semua kepimpinan Pemuda untuk terus bekerja keras dan menjalankan tugas dengan baik.

Katanya, tiada desakan kepada Khairy untuk meletakkan jawatan, sebaliknya mesyuarat itu lebih tertumpu pada bagaimana Pemuda mampu memainkan peranan berhubung suasana keselamatan dalam negara yang menuntut mereka menjalankan tugas lebih daripada biasa.

''Sebenarnya, apa yang disuarakan oleh exco berkenaan adalah 'kalau kita tidak mampu, kita letaklah jawatan'.

''Ia bukan ditujukan kepada ketua saja, malah untuk semua exco. Ia adalah cabaran dan bukannya desakan seperti digambarkan,'' katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menerima kunjungan lima Ahli Kelab UMNO Korea Selatan di Pejabat Sekretariat Kelab UMNO Luar Negara di Menara Tun Hussein Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Beberapa blog semalam melaporkan bahawa Khairy didesak meletak jawatan oleh beberapa Exco Pemuda kerana kegagalan beliau menterjemahkan hala tuju Pergerakan Pemuda UMNO selari dengan kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak.

Berdasarkan laporan blog berkenaan, Khairy diberi dua pilihan sama ada meletak jawatan dan membenarkan Ketua Pemuda dipangku oleh Razali atau keseluruhan Exco meletak jawatan bagi membolehkan satu pemilihan baru Pemuda dibuat secepat mungkin.

Sementara itu, Razali tidak menolak isu tersebut sengaja diperbesarkan dengan bermotifkan politik atau mempunyai tujuan tertentu yang tidak baik.

''Kalau penulis blog berkenaan ikhlas, dia patut ceritakan dengan panjang lebar mengenai perbincangan semalam. Ceritakan tentang bagaimana kita buat kerja.

''Dalam mesyuarat itu, tidak kurang daripada 26 kertas cadangan dibentang dan dibincangkan. Kenapa perkara ini tidak diperdebatkan tetapi isu untuk menjatuhkan pemimpin yang ditonjolkan. Pada saya, ia langsung tidak bertanggungjawab," ujarnya.

Ditanya pandangan peribadi beliau sama ada Khairy menjalankan tugas dengan baik selama ini, Razali berkata, mereka membuat kerja dan sama ada baik atau tidak, terserah kepada orang yang melihat.

''Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak buat kerja sampai tidak tidur, tidak sempat rehat dan menjalankan tugas dengan baik. Tetapi pembangkang masih kata kita tidak buat kerja.

''Paling penting, kita memang buat kerja. Walaupun kita buat diam-diam dan tidak diketahui orang, yang penting kita buat. Masalah timbul kalau kita tidak buat kerja langsung,'' katanya.

Beliau turut menyifatkan hubungannya dengan Khairy sebagai 'tiada masalah'.-utusan

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran