Monday, October 4, 2010

RPK MERAJUK KER...

Diberitakan bahwa siRPK ini akan menarik diri dari menyokong PR di galas nanti....atas alasan banyak janji-janji PR yang belum tertunai selepas pru12 lalu....wa jawab sabarlah bro....baru dua tahun apa yang boleh diharapkan sangat....tapi kalau lu nak tarik diri wa rasa tak ada masalah kot....apa orang kata tu..no problemo..

Raja Petra Kamarudin, yang kononnya dianggap sebagai seorang penulis blog politik bebas, tetapi sebenarnya berpihak kepada pembangkang dikatakan kini tidak lagi sehaluan dengan
Pakatan Rakyat.

Menurut portal berita 
The Malaysian Insider, Raja Petra, juga dikenali sebagai RPK, menyatakan rasa kurang senang dengan apa yang beliau dakwa kegagalan Pakatan memenuhi manifesto pilihan raya sekalipun sudah menguasai beberapa buah negeri selama lebih dua setengah tahun. 
raja petra kamaruddin and malaysia today 250707Pernyataan rasa kecewa RPK dilahirkan pada majlis dialog dengan rakyat Malaysia di London pada Ahad yang turut dihadiri oleh pemimpin Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim. 

RPK juga mengancam menarik diri daripada menyokong PR dalam pilihan raya kecil Galas akan datang oleh kerana PR telah gagal memenuhi janji yang dipersetujui sebelum pilihan umum Mac 2008. 

Sebagai respons kepada pernyataan RPK, Anwar meminta agar ada persefahaman dan mendakwa banyak pembaharuan tidak dapat dilaksanakan tanpa kawalan kerajaan persekutuan. 
- Bernama

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran