Thursday, April 29, 2010

MUKA 3 JUTA

Haiyaa.....senangnya dalam hati....

Najib Amal Rasuah Politik Secara Terang-Terangan

Wajah Ng Teck Kim terkerising gembira mendapat Cek RM3juta dari Najib.

NEW STRAITS TIMES THURSDAY - APRIL 29,2010

Funds for Chinese: BN fulfils pledge, hands over RM3m to Rasa school
2010/04/29

PUTRAJAYA: Barisan Nasional will not punish the Chinese community for their lack of support in the recent Hulu Selangor parliamentary by-election but is hoping that they will back the ruling party in future.

Prime Minister and BN chairman Datuk Seri Najib Razak gave an assurance that no community in the country would be sidelined.

He also made good yesterday the promise he made during the by-election to SJK (C) Rasa by handling over RM3 million for the refurbishment of the school, including its expansion.

The allocation was approved on Monday, the day after BN candidate P. Kamalanathan wrested the opposition seat with a 1,725 vote majority.


Nampaknya amalan rasuah politik dilakukan secara terang-terangan. Akhbar-akhbar utama mendedahkan pemberian RM3juta kepada kaum Cina Hulu Selangor sebagai umpan untuk mengembirakan mereka kerana janji pilihanraya yang lepas. Walaupun mereka tidak mengundi BN tapi janji tetap dikotakan oleh Najib.Harapanya agar PRU yang ke 13 akan datang Cina akan kembali mengundi BN.

Yang menghairankan kita ialah mengapa bantuan ini ditunggu sehingga PRK Hulu Selangor baru nak diberi? Apakah selama ini permohonan mereka ditolak atau tidak ada permohonan langsung atau kaum Cina di Hulu Selangor pandai menangguk di air yang keroh. Ataupun Najib sudah termakan hasil provokasi Lim Kit Siang?

Jika pendekatan ini lebih berjaya maka lebih baik kaum Cina tunggu lagi musim air keroh dan tangguk lagi semoga mendapat ikan yang lebih besar dan banyak lagi. Peranan Lim Kit Siang dan DAP nampaknya lebih berkesan dari MCA dan Gerakan.

No comments:

Post a Comment

POSTING RUJUKAN

SAJAK DR ASRI

BLOG LIST

AlQurannulkarim

Listen to Quran